torsdag 14 december 2006

Camilla vs Stöveln

Jo. Jag köpte ju ett par stövlar. De såg så himla fina ut och, tja, jag har inga grå stövlar. Och vem behöver INTE ett par grå stövlar? (sluta himla med ögonen)
Nä. Just det.
Jo. Jag hämtade ut dem igår. Slet upp paketet så fort jag kommit innanför dörren. Värsta fina lådan och allt. Jag gillar verkligen fina lådor. Ett stort plus om det är fina lådor. Fina lådor is the shit. Oooooo, vilka fina stövlar. Luktar gott också. Sådär nytt och fräscht.
Mmmmm... Sniff, sniff...
Ser lite små ut, tänkte jag, men what the heck! Det stod ju slouchy boot. De passar säkert. Drog på mig ena. Satt som gjutet. Weeee! Drog på mig andra. Andra stöveln vill inte komma över ankeln. Den tokvägrar. Attans! Försöker dra upp den för allt vad tygen håller, men icke. Stövel vill inte. Fan, tänker jag och slänger mig på golvet med benet upp i luften i förhoppning om att allt blod och fett ska rinna upp i låret. Sliter och drar i sagda stövel och lyckas faktiskt få upp den. Moahahaha! Up yours, boot! Vicory is mine! MINE!
Speglar mig. På vänstra benet sitter stöveln helt normalt. På högra benet sitter stöveln cirka en decimeter längre ner. Allt blod och fett har runnit tillbaka igen och en liten valk har bildats ovanför stövelkanten. Försöker vinkla tårna uppåt och dra upp stöveln. Skinnet knarrar illavarslande. Såååå *gaaah* där! Pheew. Uppe!
Börjar gå omkring i lägenheten. Efter två minuter har mitt högerben domnat bort. Försöker få av stöveln. Det går inte. Lägger mig ner på golvet igen och försöker dra av den. Det går inte. Börjar få lite smått panik. Efter fem minuter av febrilt kämpande får jag äntligen av mig den. Tittar på mitt ben som har antagit en blåaktig nyans. Svär högt i ca tio minuter och masserar benet. Scheisse. Jag vill verkligen ha de här stövlarna. Jag vägrar skicka tillbaka dem, jag vägrar. Bara för att mitt ena ben råkar vara, ehm, extra muskulöst. Det är alla lussebullar. Jag vet att det är det. Fanken. De har satt sig i högerbenet. Varenda en. Crap.

UPDATE:
Kanske om man provar stöveln på morgonen, innan man äter... Hmmm...

12 kommentarer:

Mel sa...

Vad skumt att en satt så illa? Kan du inte köpa högerstöveln i en större storlek? Föresten kanske det inte är fel på ditt ben, det kanske är fel på stöveln? Tycker jag låter som en mycket bättre förklaring!

dddd sa...

Jo. Så är det nog. Det är fel på stöveln. Skinn töjer sig väl? Snälla, säg att skinn töjer sig... :/

J sa...

Det jävla högerbenet ställer ju alltid till problem! Jag tänker oxå att det benet har mer muskler för att jag använder det benet mer. Och ja, mina stövlar brukar töja sig lite (märk väl, lite) efter ett par veckors domnande.. Men numera köper jag alltid en storlek större och låter vänsterfoten glappa lite..

http:epistlar.blogspot.com

dddd sa...

Kan man fettsuga bara högerbenet?

Hmmm...

Fast det är nog billigare att lämna tillbaka stövlarna.

Eh...

Camilla sa...

Haha... (F-låt att jag skrattar, men du beskrivning var klockren!)

Mitt problem är att jag har märkliga hälar. De går ut väldigt mkt bakåt, och gör att jag har problem att få på mig en del stövlar över ankeln. Oerhört irriterande att jag ibland behöver gå upp en storlek och stöveln blir för stor.

Skinn töjer sig, mer eller mindre beroende på skinnets kvalité. Gå med en våt strumpa i, det brukar faktiskt hjälpa (jag badade ofrivilligt med ett par skinnstövlar förra året, och nu är de nästa 2 stl för stora, fast bada med dem är kanske lite drastiskt?).

dddd sa...

Men mitt problem gäller snarare vaderna... Tror du man kan gå med våta knästrumpor? Seriöst, nu...

Anonym sa...

angående en kommentar här, hur kan man använda ena benet MER??

själv har jag en halv storlek större fot på ena sidan, men det är ju klassiskt, tjockare ben har jag inte tänkt på att man rimligare då också har.

vänta bara, det blir värre, för när du får barn- OM du får jajajaja- då lär fötterna bli större ändå, och då måste du ha en helt ny skogabberob sen (dottern sa gabberob för garderob och det har fastnat)! det du!

nu kom min leverans från IKEA, nu kan jag inte babbla här mer så från en konsumist till annan, tjing!

Fröken Lund sa...

Ha ha ha! Fy fan vad roligt. Jag kan se det där framför mig.

Knepigt det där med lussebullarna att de lägger sig på vissa ställen bara.

Mina har nog satt sig under ögonen, för imorse hade jag jättestora påsar under ögonen.

Fröken Lund sa...

Jag kan förresten inte kommentera som vanligt i din blogg längre. :-(

Det är nog en diss bara för att jag vägrar skaffa nya blogger.

dddd sa...

Vajlan: Gabberob - jag ska bara så sno det rakt av, hahaha! Lycka till med IKEA-leveransen. :)
Fröken Lund: Det kanske går om du loggar in på din blogg först och sedan kommenterar? Eller - jag vet inte... :/
Lussebullar under ögonen - hahaha! :D

Anonym sa...

Det är inte dig det är fel på. Det är stövlarna. Som verkar vara hysteriskt snygga...

/T

http://tinnitussans.blogspot.com/

dddd sa...

De är hysteriskt snygga. Och jag är hysteriskt arg över att den ena är dum. ;)