onsdag 13 december 2006

Kill me now

Det tar tydligen fyra-fem gånger innan min rotfyllning är helt klar.

4-5 GÅNGER!!!!

VRÅÅÅÅL!!!!

Dessutom envisas människan (jamen, tandläkaren då) med att spänna upp min mun med en plastduk när hon ska gräva runt i munnen på mig, för att det ska vara sterilt och bla bla bla.
Let me tell ya... Det är inte trevligt att inte kunna svälja, att bara sitta där som en dreglande zombie. Den där salivsugen hjälper noll. Noll! Den tjänar säkert inget syfte för fem öre utan finns bara för att tandis ska ha något skojigt att titta på. Som om äckliga, gapande munnar inte vore nog. Det ska hänga något där och dingla också. Allt saliv samlades liksom under den där duken och när den togs bort flög det spott över hela rummet. Sprrrruuuut.
Och what's friggin' up med att sitta och säga att något måste vara fel på borren och dessutom skaka den - framför mitt ansikte? Gör inte det, tack. Gör det du ska, ge mig räkningen (skrriiiiik) och låt mig sedan lulla hem i mitt sköna bedövningsrus. Aaaahhh - 2 sprutor i överkäken och 1 spruta i gommen. Watch me sail away to the land with pink elephants. Aaaahhh... Tiddeli-dii...

Det bästa är dock yet to come. Håll i er nu. Håller ni i er? Sitter ni ner? OK. Här kommer det. Vänta. Jag måste ladda. *djupt andetag*

Jag
Ska

En
*gode gud*
Bettskena

Ahahahaha!
Som om jag inte redan vaknade upp i en tillräckligt stor pöl med dregel. Ooops... Sa jag det högt? Jag menar... Ahhh, screw it.
Så inte nog med en finfin räkning för rotfyllning (kostnad för lagning tillkommer, BTW), nu ska här dessutom pungas ut med en bettskena* för 2500 spänn. Whoooppie!
Och vad fick jag för de pengarna**?
Bah
Inte ens en liten jig.
Hmmph...

*Jag tänker inte ens gå in på hur man provar ut en bettskena. Men det är inte kul att ha färskt gummi hela munnen. Jag säger bara det. Det. Är. Inte. Kul. Alls. (Såvida man inte ser på när någon annan tvingas genomlida det. Då är det säkert aproligt.)
**Förutom det uppenbara - lagad tand och bla bla bla

UPDATE:
Det är inte lätt att äta pizza när halva ansiktet är förlamat.
Det är dumt att äta pizza när man har på sig vita kläder och halva ansiktet är förlamat.

18 kommentarer:

Anonym sa...

jag tyckte det var hur freakin' roligt som helst att prova ut bettskenan, på allvar, det var typ som mjukost som squishades ut genom tänderna.. o så slipper du vara av med tänderna om några år, det är väl en fördel? då har du nåt att rotfylla även framgent! :D

dddd sa...

I beg to differ. Big time. När hon tog loss skenan var det som om hela käken lossnade. Men, ja, OK - jag medger att det var lite (pyttelite) kul att ha käften full av gummi. Men eftersom jag råkar vaar lite täppt i näsan just nu trodde jag att jag skulle dö när gummit började klogga upp strupen och jag inte fick någon luft. Scary. Nää, allvarligt. Jag behöver den där jäkla skenan. Jag gnisslar tydligen tänder big time. ;)

Anonym sa...

I hear u, been there done that...man e ju inte snyggast på natten sörplandes på en bettskena heller... på tal om just det, behöver lite tips och råd just nu...

J sa...

Sen jag fick min bettskena har jag sovit med den... 0 gånger. Det GÅR INTE att somna med plasten i munnen! Men det är klart, om man ger sig fan på det kan man nog vänja sig. Fick min gratis dock på den tiden då tandläkargrejer var gratis. Minns inte att jag hade gummi i munnen dock, utan gips?? Kan det stämma månntro?

Postat av: J (epistlar.blogspot.com)

Mel sa...

Stackare, mycket medlidande får du från mig. Har dragit ut fyra tänder och provat ut åtskilliga bettskenor så jag vet hur det känns. Allt jag kan ge som råd är att mjölka "the pity factor" för allt det är värt.

dddd sa...

Hotness: Lyckligtvis har jag varit tillsammans med killen som sover bredvid mig på nätterna i 6 år. Men han lär väl förmodligen garva ihjäl sig när han ser mig. :D
Jeanette: Kanske var det gips... Det var iaf rosa och smakade... knepo. Och jag höll på att kvävas. För 2500 spänn kan jag garantera dig att jag ska ha den där j-a skenan varenda natt om jag så dör på kuppen! ;)
Mel: You betcha! Jag håller på fullt och mjölkar ut allt jag kan as we speak... ;)

Anonym sa...

Stackare! Låter inte kul men sådana skenor är bra. Mamma och brorsans flickvän har sådana. Du är ju dessutom hot & sexy vad du än gör ;-)
Hörs i helgen, kram

dddd sa...

Alltså. Att säga att din mamma har skena gör mig inte mer sugen. Eller, jo, faktiskt. Din morsa är cool! Nu mår jag muchos bättre! :D

Anonym sa...

du, jag har både bettskena o öronproppar, hur sexigt är det? ändå är jag gift i denna dag! ;)

ska vi battla om vem det är syndast om så toppar jag med förra fredagens koloskopi, läs en kamera upp i röven och hela vägen upp till strax under högra revbenskammen! INTE skönt. som mensvärk, diverse nödighet, magknip och långt gången graviditet på en gång! jag hade bytt mot bettskeneprovning alla gånger. däremot lät den där dubbelbedövningen hemskt, stackare!

dddd sa...

Ja, OK.
Du vinner.
Den här gången.
Merde.
Eller, förresten - alla undersökningar som går ut på att ngt måste föras upp där bak gör en till vinnare i alla battlar som någonsin kommer äga rum. För all framtid. Som plåster på såren.

Anonym sa...

Jag var också hos tandläkaren igår och blev tillsagd att skaffa en bettskena! Man börjar bli gammal...
Jag sa att jag skulle "tänka på det" men man kan ju göra så mycket rooooligare saker för de där tusenlapparna!
Dessutom har jag lite skräck för den där gummimassan de trycker upp och som rinner ner i gommen efter alla varianter av tandställningar jag tvingades ha när jag var liten. HU!!

Anonym sa...

Kyssas? vänta lite ska jag bara plocka ut bettskenan..hahahaha..vrålromantiskt det där :)
En fråga bara..har alla tjejer bettskena idag?

dddd sa...

Em: Äh, jag överdriver kanske lite. Så hemskt var det inte. Tänk på ngt roligt och andas genom näsan. Det kommer gå finfint! Man får ju trots allt den där skenan för att man behöver den... Men det är klart att man hellre gjort ngt roligare för de pengarna... ;)
Jerk: Bettskenan är ju årets julklapp. visste du inte det. Det ska ju vara ett hårt pkt i år. Och, ja, visst är det romantiskt värre att gå omkring (ligga i sängen) och se ut som Jaws. Hahaha!

Anonym sa...

träffade faktiskt en tjej (jo det är sant) för ett par år sedan som också hade bettskena..dirty-talk i sängen fick en helt ny innebörd :)

dddd sa...

Erkänn att du gillade det.
Erkänn!

:D

Anonym sa...

Jeeeeeeeeeeze.

Herrejävlarjösses.

Jag har helt klart tandläkarräkningsskräck.

Hur är det möjligt att det ska kosta så mycket för en så ickerolig upplevesle?

Lider med dig. Vet att du skulle kunna göra miljarder roligare grejjer för the money.

Supporthälsningar från T

http://tinnitussans.blogspot.com/

dddd sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
dddd sa...

Snyft... Jag hade kunnat köpa nya stövlar för de pengarna. ;)