tisdag 5 december 2006

Hallåååå? Fjääärilaarnaaaa? Komsi, komsi...

Den där magiska känslan som brukar infinna sig dagarna innan man fyller år? Det där pirrandet i maggropen av att det är något på gång? Jag känner inte av det än och börjar bli lite orolig. När de där fjärilarna försvinner, då är det kört. Då kan man lika gärna krypa ner under täcket och stanna där.
Tack och hej och godnatt.
Jag minns* när jag var liten och låg vaken hela natten och väntade på att mamma skulle komma in med frukostbricka och presenter. Tap, tap, tap med fingrarna på magen, jamen koooom någon gång dåååå!!!! I år lär grannen hålla mig vaken med sitt flyttande av möbler mitt i natten (av någon outgrundlig anledning måste hon göra det halv fyra varje natt) och eventuella fjärilar i magtrakten har förmodligen mer att göra med den där kryddiga kycklingen jag åt igår än spänd förväntan inför morgondagen.
*bitter*
Jag har inte ens kunnat komma på något bra att önska mig i födelsedagspresent.
Då är det illa.
DING-DING-DING!!! ALARM BELL! HELLO, 911? WE'VE GOT AN EMERGENCY HERE! COME QUICK!

*Grattis, nu barkar det definitivt åt h-e. "Jag minns". Bara en tidsfråga innan jag börjar säga saker som: humbug och gibberish och köper katrinplommon för att det är bra för magen.
Någon som kan hämta min rollator?

Inga kommentarer: