måndag 25 december 2006

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

Miss Keep Your Distance kommer att blogga ganska sporadiskt de närmaste två veckorna. Nu är det tentaplugg som gäller. Dessutom är hennes fingar så svullna efter all julmat och alla marsipangrisar att hon inte kan skriva ordentligt. Ack, ack, ack... Man tycker att hon borde lärt sig efter 155 år, men inte då... Nåväl.

Hon låter även hälsa att hon fick på sig den där förbenade stöveln till slut. Den är fortfarande rätt trång, men skam den som ger sig! Och finnarna är under kontroll. Hon vägrar fortfarande gå ut, men börjar inte längre gråta när hon ser sig själv i spegeln. Framsteg.

Taket på pepparkakshuset som sambon slitit med en hel kväll har rasat in. Men eftersom det luktar så gott får det stå kvar i alla fall.

Och så glömdes en flarra julmust kvar i frysen under natten*. Miss KYD's pojkvän upptäckte detta imorse. Mycket märkligt. Vem kan ha lagt den där?

Slutligen - Miss KYD fick en digitalkamera i julklapp, men eftersom hennes 155-åriga hjärna är rätt trög kommer det ta ett tag innan hon lägger ut några outfitbilder på bloggen. Eller, vänta... Nu säger hon att hon ångrar sig. Det blir inga outfitbilder eftersom det skulle innebära att hon faktiskt skulle bli tvungen att anstränga sig på morgonen. Så - strike that. Däremot utlovas en närbild på bettskenan inom en inte alltför avlägsen framtid. Hon lovar att tvätta den först...

En riktigt god jul och ett gott nytt år till alla som trillar in hit, både nya och gamla. Ni är så söta så. Faktiskt. Kram på er!

:D

*KA-BOOOOM!!!!!!

18 kommentarer:

Camilla sa...

God jul och gott nytt år på dig med!

Gratulerar till din seger över stöveln, man måste visa vem som bestämmer redan från första början. Så är det bara.

Glädjer mig till att få en skymt av den omtalade bettskenan, kan knappt bärga mig...

Fröken Lund sa...

Återigen tentapluggar vi tillsammans. Eller åtminstone samtidigt.

Härlig resumé av den närmsta tiden också.

Själv fick jag som vanligt klappar vars användningsområde är en gåta. Nu ska jag ladda om bössan och börja dra ihop ett uppbåd för utgång ikväll.

Ha't fint!

Anonym sa...

bonne chance avec la révision alors! mon offre d'aide est toujours valable. :)

Linda K sa...

go jul, rara tanten :D

Mel sa...

God Jul till dig också! Och "break a leg" med tentapluggandet. Hoppas det går bra!

Själv sitter jag och sörjer de uteblivna långpromenaderna vid havet, uppländsk insjö är inte samma sak...

brallan sa...

God jul så där i efterskott och gott nytt år på dig med! Jag ser verkligen fram emot bildbevis på bettskenan, vilket jag inte verkar vara ensam om :)

Anonym sa...

God jul (ha den har ju redan varit) och ett gott nytt år på dig...

Kerstin sa...

Lycka till med plugget sötnos. Och jag bloggar också sporadiskt - jag har ju semster ju :)

Mel sa...

Vet ni hur trist det är när man sitter på jobbet och hela blog-Sverige har tagit semester? Och hela jobb-Sverige?

Det finns ingenting att göra... :(

dddd sa...

Camilla: Hahaha! Du har så rätt. Ja, den passade ju som sagt på julafton. Jag har, eh, dock inte vågat prova den efter det...
Maria: Det blir en fin närbild. Promise! :D
Fröken Lund: Det straffar sig att vara lat... Gaaah! Jag har suttit och läst i 10 timmar idag. Jag skojar INTE!!! Jag har FYRA tentor att plugga till. Vänta, nu börjar jag grina igen... Fasen...
Vajlan: Merci... :) Il faut seulement lire, lire, lire... La litterature francaise - pas de problème! Mais traduire en francais - la cata totale!
Linda K: God fortsättning, söta du! :D
Mel: Jag ska tröstäta lite pepparkakor för dig. Uppländsk insjö låter iaf bättre än att bråka med grannen. Stööön.
Brallan: Hahaha! God fortsättning! Bild kommer - ska bara komma underfund med hur man gör först... ;)
Blue: God Jul och god fortsättning! :D
Kerstin: Oooo... Semester is da shit! Jag vill också ha semester... Njut lite för mig med! :D
Mel: Vet du hur svårt det är för mig att INTE blogga? Arrrrghh! Alla dessa störda tankarsom inte har någonstans att ta vägen! Jag hinner inte ens skriva ngt inlägg nu. Jag måste kolla på Hajen!

Anonym sa...

Boooh, la cata totale tu dis? Mais non, ça ira!! Et si ça ne va pas cette fois, ça ira la prochaine! Allez, upp med hakan!

Mel sa...

Hur säger man "upp med hakan" på franska?
Översättningsprogrammet fick fram det här: Gardez votre menton vers le haut. Men jag tror det betyder mer nåt om att hålla hakan uppåt?

Mill sa...

Gott nytt år! Var aktsam om julmusten!

dddd sa...

Vajlan: Jag är en hopplös drama queen... Det kommer att gå strålande. Jag sitter dagarna i ända och läser. Jag har CSN som piskar mig på ryggen. Måste ta alla poängen - annars skjyter de mig. Det är sant. Nya regler från och med 2007. ;)
Mel: Jag tror att man kan säga "courage".
Mill: Julmust... Mmmm.... jag har inte druckit det på några dagar. Nu blev jag väldigt sugen... :)

dddd sa...

Ahahahaha!

Notera att jag bryter lite på franska.

Skjyter.

:D

Fröken Lund sa...

Jag har också varit lite lat. Skulle ha tagit den stundande tentan för ett år sedan.

Fast ibland är det inte bara lathet som orsakar missade tentor heller.

Du fixar det! Bra med disciplinen.

Laila och Johan sa...

Gott nytt år!!!

Fru Choklad sa...

GOTT NYTT ÅR!
(Yes ostkaka är smask!)