måndag 4 december 2006

Ja, se det snöar

Vid den här tiden förra året satt jag i en grönlackad stol i Luxemburg-trädgården i Paris och viftade irriterat bort getingar och fläktade mig med en tidning. Solen gassade. Det var högsommarvarmt, trots att man snart gick in november. Jag hade på mig shorts och linne men ville helst springa runt naken. På grund av värmen, alltså, inte för att jag är kinky. Men eftersom den franska polisen förmodligen inte gillar att folk springer runt nakna på Paris gator behöll jag kläderna på. Jag vill ju inte få böter.
Höst och vinter kändes väldigt avlägset.

Kl. 05.38 imorse vaknade jag av att det krafsade på sovrumsdörren.
Det krafsade något så in i he...
Efter fem minuter höll jag på att bli galen, rusade upp, slet upp dörren, stirrade med vansinnig blick på min katt och väste:
Nu du, din lilla gris, nu åker du uuuut...
Öppnade ytterdörren och... GAAAHHHH! Snöblind!
Fort, fort, tillbaka till sängen och in under täcket.

Säng bra.

Ute dåligt.

Fatta att det snöar. I Göteborg. Jag kan förstå att det snöar längre upp i norr, men i friggin' Götet? Här får man vara glad om det är snöblandat regn runt jul.
Ska det inte vara höst nu? Gula löv som dalar ner från träden, etc?

UPDATE: Stack precis huvudet utanför dörren. Gaah! Det måste vara 1000 minus ute. Minst. Jag ska aldrig mer gå ut. Frisk luft är sjukligt överskattat.

Inga kommentarer: