lördag 9 december 2006

Det är trevligt med folksamlingar

Tala om för mig vilken dag du väljer att julhandla och jag skall tala om för dig hur du är som person.
Julhandla en lördag.
Terrific.
Idiot.
För övrigt vill jag bara tillägga att det INTE är lätt att knalla runt på stan med en stukad fot och leta julklappar. Och det säger jag inte bara för att jag vill ha sympati. Det bara är så. Folk tar ingen hänsyn till stukade fötter. Vare sig det är jul eller inte. Folk är djur. Det verkar som att ju äldre man blir, desto mer hänsynslös blir man. Jag har blivit armbågad i revbenen minst sju gånger idag av ilskna pensionärer som hotfullt väst att jag går för långsamt.
Som av en slump hamnade jag till slut på H&M där jag hittade en massa trevliga julklappar. Till mig själv. Jag ser det som plåster på såren. Och som av en händelse råkade jag även få med mig en bytta Häagen-Dazs strawberry cheesecake hem. Och pepparchips*. Som av en händelse, alltså. Tänk så det kan bli.

*Som sagt, plåster på såren.

6 kommentarer:

Caravaggio sa...

Seriously Camilla. Julhandla med är tre dagar innan julafton? Vad är det då för sport?

dddd sa...

Jag skäms... Men det blev iofs ingenting till ngn annan än mig själv. :D
Nästa lön blir ju typ tre dagar innan jul. Så - volià. Blir nog sista minuten iaf.

Anonym sa...

De bästa presentarna är alltid dem man köper till sig själv. Då kan det bara bli rätt.

Kerstin sa...

Ja, alltså - julhandla en lördag. Hur dum får man bli? Jag var ute förra lördagen - jag lever fortfarande i ett vakum av traumat som slog över mig. Usch...

Anonym sa...

du, det här gäller nåt helt annat än jul. jag har en tjänst att be om. du gillar ju skräckfilm.. jag vågar inte se nåt läskigt, men nu har jag läst så mycket om Them - i original Ils - på imdb o andra ställen att jag är jättenyfiken på vad det är som är det läskiga i slutet. inga spoilers förklarar det. kan inte du se den o berätta för mig? jag är nästan beredd att betala biobiljetten! ;)

dddd sa...

Lova: Precis. Ingen som rynkar på näsan och frågar om jag fortfarande har kvar kvittot och bla bla bla... Perfect! :D
Kerstin: Jag är en idiot. Och to top it all off gjorde jag om det idag (söndag) igen. Ahahaha! Ja, hur dum får man bli? Min dumhet vet tydligen inga gränser. :P
Vajlet: Jag har tänkt gå och se den - funderar på att göra det i veckan. Kan skriva en liten recension här - om den är värd att se, alltså. Kände inte till det där slutet - nu blev jag väldigt nyfiken! :)
Maria: Glassen hjälpte faktiskt lite. Men så gjorde jag det stora misstaget att läsa hur många kalorier kartongen innehöll. Man ska inte göra sådant. Och sen NÄR skriver man ut kalorier på HD-glass? Usch! Spöstraff på sådant! ;)