tisdag 5 december 2006

Nu sitter du snällt i soffan och tittar på Oldsberg. Seså.

Sådant fuss om att Ingvar Oldsberg ska vara julvärd. Jag förstår mig inte på folk som vill ha tillbaks Arne Weise. Enligt min mening är Weise sjukligt överskattad. Det är väl det här med tradition, antar jag. Att han suttit där i x antal år och tänt ljus och pratat om dittan och dattan och sedan får folk panik när han inte längre finns där. Spelar det egentligen någon roll vem som sitter och presenterar Kalle Anka och Karl-Bertil? Dogge Doggelito for julvärd, I say! Jag kan se Dogge sitta och mysa i den där fåtöljen så där lite laid back medan han ler, gör någon ball gest (jamen, ffs, jag vet väl inte vad alla de där coola handgesterna heter!) och säger: Eeeeeyyy! Det här är julafton med Doggeliiiito. Fan, vad niiiice vi har det. Snacka om att det är lattjo att vara här, liksom. Det har blivit dags att checka läget med Kalle och company. Word!

Förresten. Var är min värmeschock? Jävla Aftonbladet. Jag som hade laddat upp med bikini och allt. 7 grader är inte värmechock. 7 grader är friggin' Sverige en helt vanlig höstdag.
Jag känner mig så lurad.

Inga kommentarer: