onsdag 6 december 2006

Checklista

Ska bara checka av lite saker som jag gjort/har hänt idag.
Få se nu...

--> Snoozat mobilen 15 gånger imorse vilket innebar att jag kom upp 10.54 och inte 07.30. Spelar ingen roll att jag spänner ögonen i sambon innan vi lägger oss på kvällen och säger: Nu ser du till att jag står på golvet och INTE ligger kvar i sängen när du går till jobbet imorgon bitti. Jag MÅSTE upp. OK? OK? OK?
Vaknar av att han petar lite på mig och säger att han måste springa eftersom vagnen går om 5 minuter. Förresten, ropar han innan dörren smäller igen, gå upp nu!
Mmmmm... mumlar jag och drar täcket lite längre upp. Ska bara blunda lite. En pytteliten stund, bara. Ska gå upp snart. Snarrrk....
And so forth.

--> Stukat tummen på ett danspass. Tummen. Inte foten.
T U M M E N. Och det gör ont. Aj.

---> Inte pluggat. Har sex böcker att läsa på 12 dagar.
Nej, strike that. 11 dagar. Skriiiiik.

--> Inte ätit choklad. Än. Men kvällen är ung. Mörk kexchoklad. That's all I'm sayin', people. Mörk kexchoklad.

--> Drattat på ändan (pladask på golvet) framför alla i kassan (6 kassor) på ICA med en påse i varje hand. Det är svårt att hålla balansen utan armar. Min hjärna när jag ligger där och krälar: Aaaaaaaahhhhh, låtsas som ingenting! Helvete! Låtsas leta efter något på golvet. La la la la la. Sååååja, nu går du upp och ut.
Spring! Spriiiiing!

--> Köpt ett silkigt, svart nattlinne med spets. Om det inte ger mig mig 1000 bonuspoäng som flickvän/x antal shoppingrundor vet jag inte vad som krävs.

--> Köpt årets första julklapp. Framsteg. Förra året var jag ute dagen före julafton. *applåder*

--> Blivit nermejad av en pensionär på spårvagnen. Jag struntar i vad folk säger. Pensionärer är värst. Försvarslösa, my ass. Hon tacklade mig som om hon vore en amerikansk fotbollsspelare. Jeez...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry, pengarna på mobilen tog slut. Plugga lugnt!

sandra sa...

vad blev årets första julklapp?? hehe, jag drattar också på ändan då och då, vad sägs om att flyga en bit med hjälp av ett löpband? och sedan försöka hoppa upp igen när det är i full fart?!! Jodå, man är ju till för att underhålla resten av världen, hehe.. vilken rolig "kladd" du har ;)

Lill-Krizan sa...

Duktig flicka! Produktivt och bra.

Och en rolig blogg, för övrigt...

dddd sa...

Sandra: Alltsp, det där har jag funderat på ibland när jag går/smålufsar på löpbandet. De få gånger jag det. Tänk om man snubblar till och sedan flyger över halva gymmet? Därför har jag lagt ner löpbandet. För att kunna behålla den lilla värdighet jag har. ;)
Lill-Krizan: Jag är ett under av produktivitet! Jag handlar och ställer till med show i affären PÅ SAMMA GÅNG! :D

dddd sa...

Sandra: Årets första julklapp blev förresten en ask med en massa pärlor och tråd från Indiska som min syster ska få. Hon är 9, btw...