torsdag 18 januari 2007

Jag ska ha min finaste klänning på mig

INBJUDAN TILL GYNEKOLOGISK CELLPROVSKONTROLL
Du är välkommen den... Klockan...
Kostnad 100 kr

Det är inte det att jag har något emot att gå. Jag skulle gå en gång i veckan om det innebar att jag förebyggde livmoderscancer mm. Jag svär. Men "inbjudan"? Varför inte bara skriva vad det egentligen är: slaktbänken*. Som man måste betala för. Såvida inte välkomstdrink och partythatt är inkluderat bör de seriously fundera på att omformulera den där herfuarehruierhyluif kallelsen. Hör ni mig, Laboratoriet för klinisk patologi och cytologi? Hööör ni mig?

*Bear with me, people. Jag vaknade klockan 12 idag med sprängande huvudvärk. Jag är inte på det bästa av humör. Att öppna det där kuveret innan frukost blev liksom droppen.

14 kommentarer:

Kerstin sa...

Hahahahaha. Undrar om det är dags för mig med att få en inbjudan?

dddd sa...

Du kan få min. :D

Anonym sa...

Suck. Fy, vilken inbjudan.

Lite mer glamour på inbjudningskorten är ju att föredra ;-)

*godmorgon förresten*

dddd sa...

Godmorgon! Ja, glamourfaktorn var inte särskilt hög. Nope. Inte ens en chokladbit fick jag med i kuvertet... :(

Fru Choklad sa...

Hahahahaha! Å andra sidan skulle det vara väldigt roligt att se deras miner om du la dig i stolen iförd värsta partyblåsan och parasolldrink i handen!

dddd sa...

Skål för tusan! :D Så. Nu kan sticka upp vad ni vill... Eller... Näää... Nu blev det fööör vulgärt... Sorry...

Fröken Lund sa...

Ha ha ha.

Ja, en sån där inbjudan får man inte tacka nej till. Det är rentutav livsviktigt att man går! Problemet för mig när jag senast fick min inbjudan till Lunds lasarett var att jag preciiis skulle flytta upp till norrland över hösten och sen sjönk det i glömska. Måste ta upp det där igen. Men här tror jag det kostade 250 kr.

dddd sa...

250 spänn? Det är ju rena rånet! DE borde betala OSS!!! Men det är klart att jag går. Fattas bara annat. Om jag inte får min mens innan. *hoppas, hoppas*

Emelie sa...

Meh...jag behövde inte betala för min undersökning....men det är klart, inte kallade de den för "inbjudan" heller... :)

dddd sa...

Men då kanske jag får partyhatt och drink i alla fall! There's still hope! Woooohoooo!

Mary Lady Luck sa...

Hmm.. jag har missat min tid, jag ska ringa dom (snart/senare/whatever), men min undersökning (/inbjudan) kostade ingenting. Vilket är märkligt med tanke på vilken utblottad kretiochpleti-kommun jag bor i...

Anonym sa...

Jag hör din röst eka alldeles ypperligt i korridoren bredvid min egen avdelning medicinsk och klinisk genetik. Om någon lyssnar kan jag inte svära på. Som personal på ett sådant ställe är man ibland ganska insnöad.

dddd sa...

Mary: Gratis? Ro hit med namnet på din kommun. Jag flyttar dit bums! :D
Fredrik: Hälsa dina kollegor att om jag inte får någon partyhatt kommer jag att bli mycket, mycket arg... Och de vill inte se mig arg. Tro mig... :D

Anonym sa...

Partyhattar beställda.