lördag 27 januari 2007

Ro hit den där semlan. Jag ska nog visa dig tält...

- Tycker du att jag ser ut som ett tält i den här klänningen?
- Ja, nu när du säger det...
- Vadå? Ser jag ut som ett tält?
- Den är väldigt stor...
- Jag eller klänningen? Och tänk efter noga innan du svarar på den frågan...

Seriöst. Finns det inte någon kurs där man får lära sig att ljuga ordentligt? ABF? KOMVUX? Studieförbundet Vuxenskolan? Finns det ingen som anordnar sådana kurser?

- Tycker du att jag ser ut som ett tält i den här klänningen?
- Absolut inte.

--> Jag lämnar med största sannolikhet tillbaka klänningen.

- Tycker du att jag ser ut som ett tält i den här klänningen?
- Ja, nu när du säger det...

--> Jag behåller med största sannolikhet klänningen bara för att jävlas. Och ser till att ha på mig den jämt, jämt, jämt. Man tycker att kommunikationen borde flyta problemfritt efter sex år. Men icke...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Klockren blogg! En ny favorit som kommer att följas. :) Trevlig kväll.

dddd sa...

Tack detsamma! :)

Anonym sa...

Klart du ska behålla klänningen, och vråläta semlor MED bettskenan på ;-)

Själv väntar jag just nu på en hemleverens av minst en Nutellaburk... la sked is ready;-)Och mysbyxorna med resår är kvällens outfit ;-)

dddd sa...

Oooo... Jag äääälskar min tältklänning!!! Moahahaha! Nutella? Raaaah! Geee mig!!!

Och det är väldigt svårt att äta semlor med bettskena i munnen. Jag har försökt... :D

Linda K sa...

klänningen stannar! :D

Kerstin sa...

Behåll den :) Jag litar aldrig på min killes omdömme...

dddd sa...

Linda K: OM den gör! Skönaste klänningen ever! :D
Kerstin: Kan du lita på! Jag sitter i den i detta nu!

Mary Lady Luck sa...

Killar fattar ju inte klänningar alls, man får lita på kvinnor :)

Anonym sa...

Haha, ja killar killar... suck! De fattar inte mycket. Bara när man köper sexiga underkläder eller minikorta kjolar som de engeágerar sig! ;-P

dddd sa...

Mary: Absolut. Fast jag får en känsla av att en av mina tjejkompisar skulle säga samma sak. Men hon läser iofs min blogg, så jag vill bara säga att HON FÅR EN SMOCKA OM HON DISSAR MIN KLÄNNING PÅ TJEJMIDDAGEN IMORGON!!! Det var allt. :D
Christine: Oh ja. Då jäklar är det annat ljud i skällan. Pffft... Som att min tältklänning inte är sexig... Hmmpff...

Peppe sa...

Haha! Du e sjukt rolig.

Det lärde man ju sig redan i dagis. Frågar någon: "Ser jag tjock ut i den här" sitter det i muskelminnet att blixtsnabbt svara "NEJ!".