fredag 19 januari 2007

Låååång lista

Lista snodd från söta Kerstin

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: 5
Vilken svordom använder du mest: Jeez...
Äger du en iPod: En Shuffle
Vilken tid är din väckarklocka inställd på: 8.00, men jag kommer sällan upp innan 11.
Hur många resväskor äger du: 2
Använder du flip-flop's även när det är kallt ute: Jeez, nej...
Var köper du dina matvaror ifrån: Ica, skit-COOP, skit-Hemköp... Varierar. Mest Ica.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Ta bilden. Jag är allt annat än fotogenique. Jag blir hemsk på bild, såvida jag inte tar på mig själv och spänner mig som fan.
Har några av dina vänner barn: Ja! En som fick barn i dagarna!
Har någon någonsin kallat dig lat: Gode tid, ja.
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu: Soundtracket till Chicago, Janis Joplin och Orups bästa. Vaaad? Det är ju MIN CD-spelare. Back off!
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk: Iskall pucko är gott. Kan dock inte dricka mjölk bara sådär. Eeeeew...
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Nix. Jag har de tråkigaste vänner, hmmpf...
När var senast någon stötte på dig: Häromkvällen.
Vad åt du till middag: Honungsmelon och parmaskinka, mmmm...
Använder du huvtröjor: Jag har en. Någonstans.
Kan du vissla: Jajamensan. *visslar för fullt*
Har du någonsin deltagit i en demonstration: Har jag glömt. Aldrig något radikalt, dock.
Vem var den sista som ringde dig: Sambon.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Jag är allergisk mot saker som snurrar och är branta. Vad har vi kvar? Spökhuset?
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Kanske. Men det är helt OK. Jag kan ta det.
Vilket riktnummer befinner du dig i: 031
Tittade du på tecknat när du var liten: Hmmm... My Little Pony. Och Balthazar.
Hur många syskon har du: 2
Är du blyg inför det motsatta könet: Ibland.
Äger du några band t-shirts: Nope.
När flög du senast: Förrförra året, från Paris och hit.
Hur många stolar står kring ditt köksbord: Mitt köksbord står i sovrummet och agerar skrivbord. De 4 stolarna är lite utspridda...
Läser du för skojs skull: Inte nuförtiden, i och med all kurslitteratur.
Pratar du några andra språk: Engelska, klarar mig i Frankrike, kan beställa hamburgare i Tyskland samt minns pyttelite teckenspråk från gymnsietiden.
Diskar du din egen disk: Varierar.
Har du gråtit offentligt: Ja.
Har du en stationär dator eller en laptop: Både och. Laptopen är dock rätt skruttig.
Försöker du alltid lära dig nya saker: Inte alltid. Men jag försöker.
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Kanske en liten diskret tatuering, vars betydelse jag är på det klara med INNAN jag får den ditsatt... Jeez...
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Nej, för fasen!
Kan du kasta macka: Ja. Men det var ett tag sedan. Jag är nog lite rostig.
Har du någonsin varit på Jamaica: I wish, man. I wish.
Vad har du med dig in på bion: Ibland popcorn. Ibland lösgodis. Oftast sambon.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Teckenspråk
Gillar du att flyga flygplan: Eh... I dem? Så där. Det finns roligare saker än att sitta med blott en vägg aluminium mellan mig och en säker död.
Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner: Humor.
Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Ja. Måste bara göra ett litet statement här: min sambo är snyggast i världen. Faktiskt. Jag ljuger inte. Näppnäppnäpp. Vad han ser i mig har jag dock fortfarande inte lyckats lista ut. Kanske var det för att jag hyrde Motorsågsmassakern på vår första dejt. Mm... Det var nog det han föll för. End of statement.
När sov du senast på golvet: Midsommarafton förra året. Halva natten golv, halva natten säng.
Vilken är din favoritdrink: Dricker sällan drinkar. Vitt vin, däremot...
Gillar du din boende situation: Jäkla skitlägenhet. Men, jovisst. Jag gillar den. Lite.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: Inte många. Jag är rätt knäpp.
Äter du frukost dagligen: Ja, för tusan.
Är dina dagar fullbokade och stressiga: Inte särskilt. Eller, jo. På sistone, med skolan.
Vilken är din favoritfrukt: Vattenmelon och körsbär.
Hur gammal blir du nästa födelsedag: 28
Tror du på liv på andra planeter: Absolut
Tror du att Gud är man eller kvinna: Ingetdera
Hur valde dina föräldrar ditt namn: Ingen aning. Men mitt nuvarande namn har utvecklats genom åren. Hette egentligen något annat från början. Inte Miss KYD, mind you...
Gillar du senap: Hork... Nej.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Ja! För den där rushen!
Sover du på sida, mage eller rygg: Varierar, men mest på rygg.
Tycker du om att krama folk: Ja, om jag känner dem lite. Annars blir jag lätt obekväm.
Skulle du säga att du är trendig: Nej.
Äger du en digitalkamera: Ja, en Sanyo-någonting...
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: Jabba the Hut, för bövelen! :D
Tycker du att du är attraktiv: Ibland. Beror på ljuset. Just nu är jag fulfulful. Uuuuääää....
Vad är du allergisk mot: Idioter
Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Nej. Inte efter. Men ibland får jag dåligt samvete när jag tänker på hur en del djur behandlas osv... Att lägga av att äta kött helt skulle dock bli svårt...
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Per/Pelle.

Till alla som orkat ta sig igenom hela listan: Grattis! Jag skickar en halväten marsipangris. Plita ner adressen bara! :D

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vaknade klockan 6 imorse och kunde inte somna om, surfade runt lite bland bloggar istället och hittade din. Nu har jag läst och läst och det är mycket möjligt att det här är den roligaste bloggen jag någonsin har sett. Jag har träningsverk i skrattmusklerna nu. Bara för det snor jag den här listan. Och lägger till dig under favoriter på min blogg. Om det är ok alltså.

Mary Lady Luck sa...

Den är så lång den där. Helt sjukt.

Kanalisera sa...

Helvete jag läste hela! Hit med grisen! Och det ska vara den delen som är chokladdoppad, tack.

Kerstin sa...

Hahahahahaha - sjuuuukt lång lista. Man är fan värd en halv marsipangris :) PUSS.

Anonym sa...

Kul lista, får man sno?

Vet förresten att du inte riktigt gillar dit tidigare namn men jag tycker det är rätt coolt, men jag gillar ju allt med dig iofs... Se, nu fick du en hemlis från en av dina tråkiga vänner...

dddd sa...

Maraja: Välkommen! Vad kul attdu gillar mitt dravel! Vad glad jag blir! :D Och det är väl klart att det är OK!
Mary: Grymt lång! AAARRGH... Nu ska jag kika in hos dig och kolla din lista! :)
Kanalisera: Jag har tyvärr slickat av den mesta chokladen. Moahahaha! :D
Kerstin: Hahaha! Lång som skam! Jag skickar en gris till dig med! :D
Miss E: Klart du får sno! Sno på, vettja!

Caravaggio sa...

Carl-Gustaf Bernadotte
Drottningholms Slott
113 56 Stockholm

Jag vill helst ha trynet om det går för sig.

Är jeez förresten än svordom? Jaja, bättre att säga det en mitt eget charmerande val fitta.

dddd sa...

Jag kunde inte med att skriva det jag egentligen säger. Det är på tok för grovt. Börjar på k och slutar ukapa. :D jag skickar ett tryne, lilla tjabo!

Mel sa...

Jag tänker också sno listan! Och ägna mig åt den i stället för jobbet den är måndagsmorgonen...

dddd sa...

Sno på vettja! :D