lördag 24 februari 2007

Hej Agda

Jag har förstått att det finns människor som är beroende av Hemnet. Där ser man. Jag är inte där riktigt än. Tradera, däremot. Och eBay. Ack, ack, ack... eBay.

Inser ni hur många fina* ugglehalsband det finns på eBay? Låt mig säga så här: det finns jävligt många fina ugglehalsband på eBay. Jag skulle kunna ha ett för veckans alla dagar. Eller ett för månadens alla dagar. Ju mer jag tänker på det, desto mer förtjust blir jag i idén att gå omkring med en liten uggla hängandes runt halsen - jämt och ständigt. Kanske är det tanken på pojkväns växande hat mot allt vad ugglor heter som sporrar mig lite extra. Kanske. Jag är verkligen ingen vidare snäll flickvän. Alls.

Pojkvän är förresten borta över helgen. Ebay's underbara värld, här kommer jag! Klockan är halv ett på natten och jag kikar på ugglehalsband. Det är så här jag spenderar tiden som jag egentligen - EGENTLIGEN - skulle använda för att finna mig själv. Kvalitetstid. Komma till insikt om vad jag vill göra med mitt liv. Och här sitter jag nu. Och kollar på ugglehalsband.

Fan.

*Min definition av 'fint' behöver inte nödvändigtvis stämma överens med vad jordens befolkning i övrigt tycker är fint. Jag är ju som sagt lite rubbad.

10 kommentarer:

Anonym sa...

You are VERY weird person. Luckily I like you anyway :-)

Anonym sa...

Men vad är mer passande än ugglehalsband när man sitter uppe och ugglar på natten, (löjligt fyndigt men jag kunde inte låta bli)se till att du åtminstone får dig ett halsband. han kanske lär sig uppskatta det.

Anonym sa...

1. du som språkvetare får under inga omständigheter skriva spendera om tid, det är spöstraff på det. jag förlåter dig för den här gången.

2. jag ska INTE säga Vad är ugglehalsband, jag kan faktiskt googla på't själv, men icke desto mindre undrar jag.. ugglehalsband???? inget jag gjort i min pärlterapi iaf, fast det kanske är det jag ska slå mig på, kanske ni är många ugglehalsbandsmissbrukare man kan utnyttja..? :D

Anonym sa...

Tradera, tradera... så beroendeframkallande att man får ha avgiftningsveckor emellanåt. Men du, de där ugglehalsbanden, hur der de ut? Nu har jag blivit så nyfiken, har du ingen bild? Nu ska jag kolla eBay...

Fröken Lund sa...

Alltså. För mig ur dimman. VAD är ett ugglehalsband? Är jag den enda som inte har koll på det eller. Du talar om det som att det vore ett allmänt känt fenomen. En bild, kanske?

Fröken Lund sa...

(Jag håller på att spricka av nyfikenhet)

Terése sa...

Jag vill också veta vad ugglehalsband är! :)

dddd sa...

Miss E: :P
Mia: Han kommer aldrig ALDRIG att lära sig uppskatta ugglehalsband. Tough luck. Jag har det på mig iaf. ;)
Vajlan: Ooops... Tillbringa. Jag menar "tillbringa". Är det rätt? Jag skyller på att klockan var 2 på natten... Jag såg förresten först nu att du frågat om jag ville träffas. Klart vi kan träffas! Det hade varit jättekul! :)
Missofi: Jag har lagt upp en bild nu. :)
Fröken Lund & Terése: Hahahaha! HUR KAN NI INTE VETA VAD ETT UGGLEHALSBAND ÄR!? --> En kedja med en uggla på. Inget avancerat alls. Jag får det nog att låta mer xtravagant än vad det faktiskt är... :D

Missy sa...

De som inte kan uppskatta ett rejält ugglehalsband har inte rätt att uttala sig. Det är allt jag har att säga om saken!

dddd sa...

Touché my dear! :D