söndag 25 februari 2007

Scary as fuck

Det finns, för att använda ett rätt slitet uttryck, ett särskilt litet helvete där alla paparazzi-fotografer hamnar. Jag har hört det från dundersäkra källor. Jag svär.

Glöm brinnande svavel och stekhett galler. Glöm liten röd gubbe med spetsig svans och horn i pannan. Här finns bara ett enda rum med kala, vita väggar. Vart man än vänder sig i rummet står en storbilds-tv som inte går att stänga av. På tv:n visas samma sak om och om igen: Teletubbies.

Och så har man inga ögonlock.

Dante kan slänga sig i väggen.

13 kommentarer:

Unknown sa...

Teletubbies. Aldrig förstått mig på dem. Btw, 'I kid you not' är ett jäkla bra kombination av ord. It sure is. I kid you not.

dddd sa...

Visst är det en bra kombination!? Och Teletubbies är scary. Scary as fuck. ;)

Unknown sa...

Yeah. Fucking scary.

Anonym sa...

Teletubbies- låter läskigt värre...

Missy sa...

Teletubbies??? Ouch. Här och nu svär jag högtidligen att aldrig bli paparazzi-fotograf.

dddd sa...

Maria: Du vill inte hamna där. Tro mig. (Men det gör du såklart inte heller) ;)
Missy: Tinky Winky is waiiiting for yooou... :)

Anonym sa...

Jag skulle inte vilja byta plats med Britney.. Fy sjutton för Teletubbies.

Fröken Lund sa...

Jag tycker att alla paparazzis kan få dö teletubbie-döden. Det känns som att paparazzi-sfären kan vara det som drivit Britney till sammanbrott. Herregud. Lämna människan ifred.

dddd sa...

Elin: Inte jag heller. Inte för alla pengar i världen.
Fröken Lund: Jag har alltid gillat att racka ner på Britney. Men när jag kollade in den där videon kunde jag bara se en trasig människa som jag enbart kände sympati för. Visst har hon målat in sig i ett hörn, men jag tvivlar på att allt står rätt till där uppe. Vem hade inte, som tonåring, nappat på skivkontrakt och en jävla massa pengar, utan någon som helst tanke på kändisskapets baksida? Hon förtjänar inte det där. Och han som kommenterar i början - han kommer åka expresshiss ner till det där rummet. Yeah, baby.

Fröken Lund sa...

Jag håller fullständigt med. Klart som fasen man hade valt att bli multimiljonärsmusikartist utan att för en sekund ha funderat över alla de miljoner myntens baksida.

Hon är ju också bara en vanlig människa som har sina demoner och sin ångest och som försöker leva ett liv så normalt hon bara kan. Vem fan har inte fått ett psycho-ryck där man funderat över att göra något riktigt drastiskt för att få en förändring i sitt liv? Någon annan hade kanske skaffat sig jättestora tatueringar. Britney rakade håret, det blev skitfult och hon ångrar sig säkert bittert. Men so what. Håret lär växa ut. Människan är ett vrak. Sparka inte på de som redan ligger. Det får vara nog nu.

Jag säger word på den, till mig själv. :-)

Linda K sa...

men f*n vad läskigt! inga ögonlock, jag dör.... :D

Peppe sa...

Jag har alltid förestäät mej att Teletubbies är Pro-Knark propaganda.

dddd sa...

Fröken Lund: Word var ordet!
Linda K: Äckligt värre, inte sant? :D
Peppe: Jag tyckte att Tinky Winky var lite småsöt i början, med sin lilla handväska. Men efter ett tag blev det bara så... läskigt...