torsdag 22 februari 2007

Gimme a B! I! K! I! N! I!

Jag är ingen bikinimänniska. I don't do bikinis. Såvida jag inte får ligga platt ner absolut hela, hela tiden, så magen sugs in och det där sidfläsket som inte försvinner vad jag än gör (så jag har lagt ner för länge sedan) liksom floff!floff!floff! rinner ner och lägger sig på ryggen. Då kan jag slappna av. När jag ligger ner. Men efter ett tag i solen (tänk: högsommar) brukar normala människor bege sig ner mot vattnet. Jag älskar vatten. Jag älskar att bada. Men eftersom jag hatar att promenera i bikini, om så bara en pytteliten bit, brukar jag ligga kvar på stranden och pina mig. Sedan kan jag inte sitta på tre dagar, eftersom jag bränt sönder häcken.

Men. Undrens tid är inte förbi. Idag inhandlades en bikini. I min egentliga storlek - inte i den storleken som jag önskar att jag vore; den storleken som jag planerar att bli en vacker dag; den storleken som jag var förr. Förr, som i: förr. Väldigt förr. Så förr att jag måste kolla gamla bilder för att komma ihåg. Jag har slutat med det nu - att köpa kläder som jag någon gång ska komma i. Och att kolla gamla foton. Och gräma mig över att jag inte längre kan ha storlek 38. Ja, OK. Vissa saker kommer jag aldrig ALDRIG att sluta köpa i storlek 38, det är en liten tic jag har. Men jag jobbar på det, jag jobbar på det, I'm getting there... Sakta men säkert, sakta men säkert. Jag kunde i alla fall spegla mig utan att rynka på näsan alltför mycket i min fina bikini, storlek 40någonting. Något som jag lärt mig genom åren är att en kraftig urringning tar bort uppmärksamheten från områden som man är mindre nöjd med. Hm.

Så. Någon som ska med och bada? Jag kommer ha handduken virad omkring mig hela vägen ner till stranden, men, men... Vad? Minus femton grader? Pffft... Mesar.

19 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag är meeeeed...

dddd sa...

Jag knackar sönder isen om du hoppar i först! :D

Fröken Lund sa...

Jag gillar inte heller att visa mig i bikini. Jag gjorde mig bättre i bikini när jag var sisådär 19 år. Störst komplex har jag för arslet, så det där med att bränna sönder rumpan, nja.. snarare bränna sönder framsidan för min del. Men kan vi inte bara komma överens om att vi skiter i hur vi ser ut och drar på oss bikinin och springer runt på beachen exakt hur mycket vi vill istället? Utan att bry oss om att vi inte längre är lika snygga som vi en gång var? Någon som är med mig?

dddd sa...

Jag är med dig. Jag är för gammal för att orka bry mig längre. Vi ses på stranden! :)

Mary Lady Luck sa...

Jag kan hänga med dig. Gillar inte heller bikini men har kommit på en formel för att neutralisera min kropps pyramidutseende - mönstrad överdel och enfärgad mörk nederdel.

Cax sa...

Om jag får ha overall och badring...

Anonym sa...

Oj oj flicka lilla, menar du att vi kanske ska simma ihop nån dag då? Trevligt... Ska bara bli frisk först :-)

Missy sa...

Jag ska leta efter dig på stan nu i helgen. Borde vara lätt: Bikini och badrock och kanske även någon typ av flythjälpmedel...? Jag lovar att hälsa ;)

Linda K sa...

klart man ser rubbad ut i bikini NU! måste bli lite brun och lättklädd först:)

Anonym sa...

Jag avskyr också bikini och att sola på stranden. Bada däremot älskar jag!

Så räkna med mig...

... och själv tycker jag Burkini är en helt suverän "uppfinning" Funderar starkt på att skaffa en!

http://www.sovgodt.dk/e-handel/?index=1467

Fröken Lund sa...

Orden skalla, Burkini till alla!!!

En sån skulle t.om. jag kunna se lite småhet ut i.

Anonym sa...

Haha, det påminner mig om när jag kom hem från mina år i London, hade gått upp över 10 kg och fortfarande envisades med att köpa "min storlek". Usch så många toppar som gled upp över magen och bikinis som skar in. Fattade knappt ens när jag såg kort på eländet att jag kanske skulle testa med större storlekar...haha!

dddd sa...

Mary: Hmmmm... Intressant. :)
Cax: Glöm inte snorkeln. :)
Miss E: Why not. Helgen?
Missy: Och jag lovar att springa och gömma mig. :)
Linda K: Sant. Tyvärr tar det rätt lång tid innan jag blir brun. Min badsäsong börjar i september. Hårt värre... :)
Maria & Fröken Lund: Vad? Måste kika!
Em: Man är ju så jäkla dum. Jag känner igen det där med bilderna. Det är därför jag ALDRIG kollar på gamla bilder. Fy fasen. :P

dddd sa...

Jag ska ha en sådan där Burkini. På studs!

Fröken Lund sa...

Jepp. Jag med. Kosta vad det kosta vill.

Doris och Rita sa...

Enda gången jag är glad över min rejäla närsynhet. Jag ser ingen=ingen ser mig=total oblyghet.

Detaljer som att balansera på västkustens stenar och musselskal kan man ju ta en annan gång

dddd sa...

Fröken Lund: Vi kanske får rabatt om vi beställer flera?! :)
Asha: Hahahaha! Du är min nya strandkompis! :D

Anonym sa...

Yes! Burkini rules.

Det smartaste plagget jag hört talas om på länge!

Hahaha. För att inte tala om hur coolt det vore att gå förbi alla strandstekare och se ut som en ninja!

dddd sa...

Maria: Hahahaha! Fast om man INTE vill bli uttittad är det kanske fel sak att ta på sig när man ska gå till stranden. Fast å andra sidan är det helt klart värt det! :)