tisdag 6 februari 2007

För att inte tala om uppföljaren.

Vissa kvällar kan jag bli helt toksugen på att se actionfilm. Jag vet inte varför. Mycket märkligt.

Men att den enkla frasen:

"Jag är lite sugen på att se Rovdjuret"

kunde tolkas på så många (två) sätt - det hade jag aldrig kunnat ana.

Nuförtiden är det inte helt ovanligt att diskussionerna här hemma urartar totalt.

- Alltså, en film hade ju inte varit helt fel...
- Visst, vilken då?
- Vet inte. Vad sägs om en Arnoldfilm?
- Mmm... Visst. Vilken?
- Total Recall?
- Tyvärr. Den har vi inte. Men du kan få se på Rovdjuret. *vrålar av skratt*

Ha Ha Frickin' Ha.

Humor, ja.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahaa! Jag döööör!!!!

/AnnaLena

Kanalisera sa...

Åh! Daily är tillbaka. Great joy. Tänkte tipsa om att rensa cachen, men det ordnade sig tydligen.

Keep up the good 90210-work, Miss Keep.

dddd sa...

AnnaLena: näää... Dö inte... :D
Kanalisera: Nej, det funkar inte hemma på min egen dator :( Däremot i skolan. Cachen? Har jag inte tänkt på. Ska kika på det. Men jag vet inte om det är det som krånglar. Jag kan inte bläddra efter bilder när jag ska byta. "Blädder-knappen" är puts väck. Jag blir tokig!

Anonym sa...

You two are sick people - sick I tell ya'!

Fröken Lund sa...

Litegrand som att mitt ex Calle sa åt mig att han hade "Jindabyne 2" nedladdad ifall jag kände för lite film till maten. Extrem internhumor som jag förvisso delgav samtliga om på min blogg för några veckor sen. "Jindabyne" var ju inte direkt ett mästerverk, I tell ya. Men sen är ju jag och Calle också väluppfostrade så vi satt kvar i biosalongen under hela de dryga 2 timmarna som filmen fortlöpte. Hell, vi satt t.om. kvar under hela speltiden när vi drog nitlotten "Drömfångare" för 3 år sedan. Jodå. Biotålamod har vi. Eller, kalla det snålhet. Man vill väl få valuta för pengarna. ;-)

Kerstin sa...

Åh, jag gillade/gillar faktiskt Rovdjuret :) Hahahahahaha.

Mary Lady Luck sa...

Känner att jag måste se Rovdjuret nu. Känner jag E rätt så har vi den ha ha!

Anonym sa...

Hi, hi! Själv såg jag en Arnoldfilm för någon dag sedan... "Junior"... Hrm...

Kalla mig gammalmodig, men den enda gången jag vill se något hoppa ut ur magen på en actionhjälte är i en Alienfilm. Arnoldvarianten som är gravid, har humörsvängningar och klär sig i pastellfärger är inte riktigt min grej.

Linas inredning sa...

Jag kan också bli så där toksugen på att se en actionfilm, fast då blir det inte Arnold. Då blir det min absoluta favorit Jean Reno i Wasabi. Stentuff. Har du inte sett den så rekommenderar jag den verkligen. Tror man kan beskriva den som en fransk-japansk action-komedi. Underbar!

Anonym sa...

Då det kommer till film är jag ju en Arnold-fan uti fingerspetsarna.

Och Rovdjuret är en av de helt klart bästa ;-)

Arnie, Jesse Ventura, Sonny Landham etc. They where all darlings. All!

Källa: http://tinnitussans.blogspot.com/2006/07/drmmen-om-arnold.html

dddd sa...

Fröken Lund: "Jindabyne" är ju också ett passande namn. Helt klart. :D
Kerstin: Hahahahaa!
Mary: Careful. Han är osynlig och dödligt farlig. :D
Rosetta Sten: Jag såg en kvart. Jag pallde inte mer. Jag fixar inte att se Arnold som gravid mysfarbror. Dessutom heter han Hess(e). Hur äckligt är inte det? Nej, Arnold ska springa runt med maskingevär och göra det han är bäst på. Helt klart.
Lina: Wasabi? Måste kolla upp den! Tack för tipset!
Maria: Action är ju hur kul som helst! :D

Anonym sa...

hahahahaha jiiisus

Missy sa...

Hohoho (skrockar)

dddd sa...

Moahahaha! :D