fredag 23 februari 2007

Tyst

Man vet oftast så fort man slår upp ögonen på morgonen hur dagen kommer att bli.

Bra/Dålig. Det är en bra dag idag. Faktiskt.

Och när känslan av att det här blir nog en riktigt, riktigt pissig dag kommer krypandes och jag ser mig själv i spegeln och tänker: plufsig, ful och patetisk, då brukar jag tänka på vad min amerikanska kompis säger till mig varje gång jag rackar ner på mig själv:

Fat and ugly? You want fat and ugly? Go to Wal-Mart and take a good look around. That's fat and ugly. Now shut up.

Sedan mår jag lite bättre.

8 kommentarer:

Anonym sa...

eller så kan man åka till valfritt förortscentrum. Högdalen t ex. där ser man fler med alkoholrelaterat rollatoranvändande, hängande ölmage, utväxt på väteperoxideringen osv än man behöver för att känna sig pinglig.

Fröken Lund sa...

Så är det faktiskt. Dessutom har vi ett trumfkort gentemot amerikanerna. Nämligen vår känsla för stil. Även den sunkigaste av svenskar är fortfarande dubbelt så trendig än genomsnittet i USA.

Jag har en kanadensisk vän som är rätt frispråkig också. Hennes alla bannor är också USA-relaterade. ;-) Nu vet jag iofs inte om Walmart finns i Kanada. Men som vi vet; alla onda ting kommer från USA. Även Cola light.

Mary Lady Luck sa...

HAHAHAHHAHAH - jag var och storhandlade igår, jag vet _precis_ vad du menar!!

Linda K sa...

ha hah a skrattar hysteriskt åt bildtesten till höger :D

Anonym sa...

ah, det är sant. det är absolut sånt man ska tänka. fat and ugly...

dddd sa...

Vajlan: Hahahaha!
Fröken Lund: Vet du - jag är nästan avgiftad! Det tog några (hemska) dagar, men nu är suget nästan borta. Hur firar jag det? Genom att köpa en burk Cola light. :(
Mary: Hahahaha! Var du i förorten? :)
Linda K: Hahaha! Det visste du inte! Att Donna var man. Hehehe! :)
Madelene: Touché. Sedan blir det liksom lite lättare att ta sig genom dagen.

Kerstin sa...

Hahahaha - så bra. Den "ramsan" ska jag lägga på minnet...

dddd sa...

Gör det! Uopprepa den VARJE morgon! :D