fredag 16 mars 2007

Hänsyn? Är det en ort i Småland?

Några tips ur handboken "Hur man väcker någon på värsta tänkbara sätt" - en handbok som följs slaviskt i det här hemmet.

- Istället för att smyga in/ut genom den svårstängda sovrumsdörren som måste tryckas igen med våld - vräk upp den. Mycket roligare än att öppna/stänga försiktigt - vilket ändå är omöjligt. Lika bra att ösa på. Orsakar hjärtattack 8 gånger av 10.
- Se till att tappa galgar. Gärna flera stycken samtidigt eller en efter en efter en. Ljudet av 14 plastgalgar som landar i backen bara någon meter från sängen är som ljuv musik kl 06.20 på morgonen. Förutsatt att man gillar den typen av musik, vill säga.
- Vräk upp sovrumsdörren igen.
- Tappa fler galgar.
- Börja leta efter onödiga papper på skrivbordet som egentligen inte alls är ett skrivbord, utan ett matsalsbord som inte står i matsalen, eftersom det inte finns någon. Rafsa högt. Högre. Ännu högre. Svär gärna högljutt i jakten på de onödiga papprena. Ju grövre svordomar, desto bättre.
- Fråga var de onödiga papprena är. Ignorera att människan som du pratar med ligger med två kuddar över huvudet. Använd en gäll, smått hysterisk röst; tränger igenom kuddar, väggar, märg, ben, you name it.
- Köp den mest högljudda eltandborsten på marknaden. Borsta lääänge. Gärna utanför sovrumsdörren. Ännu bättre: i sovrummet, sittandes på sängen.
- Tappa fler galgar.
- Fortsätt leta efter onödiga papper med motorsågstandborsten i högsta hugg.
- Slå i skåpsdörrar.
- Ignorera katten som börjat krafsa på sovrumsdörren. Varför är dörren stängd? Varför? Vad finns det där inne som är så viktigt att dörren måste vara stängd? Öppna, för fasen. Mjau. *krafs*
- Tappa fler galgar.
- Leta efter fler onödiga saker i sovrummet.
- Smäll igen ytterdörren och lek med nycklarna i låset. Lek lite till - for the heck of it.
- Tryck in en galge genom brevinkastet.
- Stövla in tre sekunder senare och börja vråla "var är mitt månadskort?"

And so forth...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ett under att du är sambo och jag är singel... Inget illa menat gumman :-)

Anonym sa...

Det är därför jag bor ensam :o)

dddd sa...

Mahahaha! Var någonstans står det att det är JAG som tappar galgar i backen?

Missy sa...

Yep. Ligger några kilometer norr om Tingsryd.

Anonym sa...

hehe får flashbacks från min tid som sambo:D
fast han brukade tända i taket, ovnaför sängen samt sätta på radion också:)

Nu när jag tänker på det så här sä är det kanske skönt att vara singel iaf:s

//Karin

Anonym sa...

*ASG* (as usual)Så där blir jag ofta väckt av min kära pojkvän

Anonym sa...

6:20 på morgonen? Jag skulle fan inte vara sambo med den person särskilt länge till (här får vi fantisera lite och tro att någon skulle vilja vara sambo med mig..).

Anonym sa...

Ja det där med galgar är ett aber. Fy!

Olof Olsson sa...

i småland lever de flesta efter parollen: "hörs du inte så fins du inte".
att föra oväsen är därmed ett överlevnadsbeteende

dddd sa...

Missy: Ah...
Anonym: Fast radio är småtrevligt att vakna till på morgonen. Bing-Bong, dags för Ekot. Lite mysigt är det allt. Ibland. Så länge det inte är NRG. Då ska någon dö.
Dee: Hahaha! Jag står för det mesta på listan. Utom galgarna. :P
Jerk: Du är bara avis för att ingen tappar galgar hos dig. Ska jag komma över och tappa några? :D
Maria: Galgar är satans verktyg, hahaha! Jäkla gissel. :)
Pingpong: Jag ska tänka på det nästa gång, hahaha! :)