torsdag 8 mars 2007

För trött för att komma på bra titel

Jag säger som Kanalisera: jag är lite i ofas just nu. Jag får sådana perioder lite då och då. På sistone har jag dock varit i ofas (jag ska börja använda det ordet JÄMT - tack, Kanalisera!) oroväckande ofta. Det (El Humör) går upp, det går ner, upp, ner, uppupppupp, nernerneeeer, aaaaaaa, det går för fort, jag vill gå av, jag vill gå av, staaannaaa!!! Vi snackar Jekyll & Hyde here, folks. Snäll och omtänksam och vill du ha lite massage? ena stunden, för att sedan få små ryckningar i ansiktet och irritera mig på minsta lilla. Raaaaah! sluta sörpla! Drick ordentligt eller drick inte alls! *censur*

För en stund sedan satt jag på fullaste allvar och funderade på att lägga ut en liten dikt här. Då är det illa. Det är fan värre än att väcka sig själv med en uralbergssnark på 07.15 tåget. Det var i och för sig en väldigt fin dikt. Jag lipade nästan när jag läste den, trots att den var helt osammanhängande och jag bara förstod typ hälften. Men jag hejdade mig precis innan jag skulle trycka på publish. Här läggs inte ut några dikter. Näpp. Riktigt så långt har det inte gått än. Att lägga ut bilder på min nya baddräkt, däremot - heeelt annan femma. Men inga deppiga dikter. Inte än på ett tag, i alla fall.

Kanske är det bara hormoner.

Eller så är jag kanske på väg att bli schizofren.

Hm.

15 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Är inte heller jämn och solig i humöret jämt. Just denna veckan skyller jag på PMS. De andra veckorna saknar jag alibi för....

Fru Choklad sa...

Ja de där jädrans hormonerna skulle man ju vilja ha ett snack med ibland. Från att vara en balanserad och ordentligt fungerande kvinna kan man på ett ögonblick förvandlas till en rabiat ylande shedevil och allt bara för att de där små rackarna bestämt sig för att göra en megarusning i ens blodomlopp... hjärna... whatever.... USCH!

Mary Lady Luck sa...

Hormoner + att jag tror att man blir lite knäpp av att våren inte dykt upp än. Vi är många som åker i den känslomässiga bergochdalbanan ha ha!

- sa...

Men usch, det lät verkligen inte roligt. Det där med snarkandet känner jag igen. Jag kan väcka mej själv precis när jag är på VÄG att somna, när jag ofta plötsligt drar ett snark som kan väcka döda. Skitjobbigt. Förresten, jag gillade dikten här intill. "you are ugly and I am mean" Hahahaha. Så härligt elakt! :P

Jonna sa...

Åhh! Någon som satte spiken i huvudet hur jag också mår. Humörsvängningar verkar alltså inte bara vara mitt problem.. så skönt! :) Jag tror också på det om våren... igår lyste solen och jag kände hur det spratt till i kroppen. Jag vill ha varmt nu!
Kul blogg för övrigt, ska läsa igenom den så fort jag hinner.
Ajöken

Missy sa...

Jag hade tänkt kommentera inlägget med en haiku-dikt om choklad, det hade känts passande på något sätt. Men det var för svårt så det blir inget. Poet? Jag? Knappast.

Anonym sa...

Asså jag har läst en del bloggar, men fick tips om din för ett tag sen. Och nu är jag fast. Du är ju GRYM!!! Hade jag en fet plånka skulle jag lätt betala dig för å blogga.

Anonym sa...

Dagen Bevvan är helt underbar!!! Reminds me of me :-)

Anonym sa...

Sådär känner jag mig också. Skyller på vädret. Bring me lite choklad så man får bli människa igen. Sweet dagens nine-zero! Massa kramar på dig, ur readers love ya! :D Trevlig helg! / Anna

Anonym sa...

så att du kan känna dig mindre ensam om att vara lättirro bjuder jag här på igenkänning: http://www.hypodea.com/?id=22338

Anonym sa...

ofas är ett kanonbra ord :- )

Jag är ständigt i olika faser rent humörmässigt. Moooody- big time... Men ännu har jag inte börjat skriva dikter :-)

Fröken Lund sa...

Du är inte ensam om att vara i ofas i perioder. Det är jag också. För det mesta mår jag tipptopp, men ibland är allt bara fel.

Upp med hakan, vännen.

Cax sa...

Hej! Jag blev utmanad i en tävling. En del av tävlingen går ut på att jag ska utmana 6 stycken till.
Kolla länken och se om du vill anta utmaningen. :)

http://cax-kaktus.blogspot.com/2007/03/challenge.html

dddd sa...

Miss Upsey Daisy: Aj... Känner igen det där. Tror inte att det är PMS i mitt fall. Jag är bara allmänt cranky... :/
Bling Bling girl: She-devil är ett väldigt passande ord. Håller fullständigt med. Men du är ju med bebis... Du har ju den bästa ursäkten ever. Utnyttja det, för tusan! ;)
Mary: Upp, ner, upp, ner, gaaah!
Ja, VAR är våren! FFS! :(
Jr: Hahaha! Bevvan färgas av mitt humör. :)
Jonna: Vad kul att du gillar den, tack! Jag vill också ha våååår...
Missy: Så länge det handlar om choklad är det heeelt OK. :)
K: Hahaha! Det där var nog det snällaste jag hört på länge... Tack ska du ha! :)
Miss E: You and me both, girlfriend... Ses imorgon. :)
Anna: Trevlig helg på dig med! :)
Vajlan: Ska kika... :)
Maria: Dikter... Då är det illa, hahaha! ;)
Fröken Lund: Tack ska du ha. :)
Cax: Jag har redan gjort den utmaningen... :)

Cax sa...

Men grr... :) Nu är det knappt någon från min lista som antar den. :)