söndag 11 mars 2007

Ta mig härifrån

Varför finns det aldrig några mogna avokados när jag ska laga tacos? Jag kan inte äta tacos utan guacamole. Det vore synd. Stor synd. Men det är svårt att göra guacamole när avocadosarna påminner mer om mordvapen än... avokados. Och hur kommer det sig att de fina, mjuka, ätbara avokadosarna ligger i små apdyra förpackningar med den hånfulla texten "mogen och ätbar" mitt på? I object.

De är i alla fall lätta att göra sönder. Moahahaha! Up yours, ICA.

Och sedan när kostar två paprikor 30 spänn?
Vad är det för fel på världen?

Och när vi ändå behandlar ämnet "fel på världen" - var är min jordgubbspuck? Svara mig, GB!

7 kommentarer:

Fröken Lund sa...

GB har åtminstone hörsammat mina böner, för det ryktas att Top Hat är tillbaka i sin ursprungliga form!

*gör trippelvolter av glädje*

Emelie sa...

Ibland är faktiskt allt bara jobbigt!
Avocado är så gott så det är sjukt, men jag håller med dig, de mogna är svin dyra... Man får köpa hem dem några dagar innan och lägga dem intill äppeln så de mognar snabbt, men så förutseende är man ju ej, tyvärr = P

Erika Lundin sa...

Åh, nu hann Emelie ge precis det rådet jag tänkt ge, fast först. Det är ingen myt btw, äpplen ger ifrån sig eten som fungerar som ett växthormon som stimulerar mognadsprocessen. Plastpåse runt hela köret lär ge ännu bättre resultat.

/BiologAioli

PS. Om du redan visste allt det där blir min kommentar lite pinsam.

Missy sa...

Varför det inte finns? Jo, det ska jag tala om för dig. När du kommer in i ICA-butiken springer samtliga anställda till grönsaksavdelningen, sorterar ut de mogna avocadosarna och gömmer dem. Yep. Det är sant!

dddd sa...

Fröken Lund: Det är ju iofs sant. Jag gillar också Top Hat. Men jag saknar jordgubbspucken. Uuuää...
Emelie: Jag ska bunkra upp med hundratals avocados här hemma. Äpplen? Det ska probas! Tack för tipset!
Aioli: Inte pinsam alls. I så fall är jag ännu mer pinsam. Jag felstavar ju "avocado". Med k istället för c, hahaha! :P
Missy: Jag ska plocka dem. Varenda en. hör ni mig Ica? Hööör ni mig!?

Fru Choklad sa...

Det här med avocados är ju mer eller mindre ett matmysterium. Man köper dom och de går att använda som mordvapen. Sedan lägger man dem att mogna och katjing är minst en av de små rackarna övermogen!
Man får helt enkelt hådbevaka dem! Och så fort man är nöjd med en så ska den in i kylskåpet för då avstannar mognadsprocessen. Det är dock värt besväret för det är ju nästan kriminellt gott med Guacamole!

Mary Lady Luck sa...

Jag har alltid bojkottat de "ätklara" av ekonomiska skäl, men mannen handlade själv igår kväll (jag vet, det borde inte få förekomma, han fattar noll) och jag var tvungen att erkänna att de ätklara var asgoda och i högsta grad ja.. ätklara.