fredag 16 mars 2007

Du, det är något som ser lite mögligt ut i skafferiet

Jag fick för mig att jag skulle läsa lite gamla inlägg. Så jag gjorde det. Och kom fram till att jag aldrig ska göra det igen. Kanske blir man lite blind när man läser sina egna texter* och kanske är jag på tok för osäker och inte-ska-väl-lilla-jag-komma-här-och-tro-att-jag-är-något, men bortsett från en del saker jag skrivit på senare tid kan jag inte komma på något bättre ord om de flesta inläggen än: delete. Men jag är på tok för lat för att ta bort något, så det får snällt stå kvar. Det är ju alltid kul att se hur man utvecklas skriftligt, läs: hur mycket man slaktar språket.

(Jag skrev inte detta med syfte att mjölka komplimanger. Jag skulle hellre klippa av mig lilltån. Så. Då har jag gjort klart det.)

Dessutom slog det mig, efter att ha läst lite i mitt Golden Archive (Golden Girls - Golden Archive - get it?), att jag inte ätit finostkaka på ett tag. Skandal. S K A N D A L.

*Whoa! Whooooa! "Texter"? Här har vi höga tankar om oss själva, yes, siree...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, varför är det så? Jag skriver flera sidor på min "bok" (som förmodligen aldrig kommer att bli en bok)och sen läser jag igenom dem några dagar senare och vill bara radera alltihop.
Du ska i alla fall INTE radera en endaste rad (och här får du en komplimang av mig trots att du inte ville ha några :-)

dddd sa...

Jag är på tok för lat för att orka radera något. Det får snällt stå kvar. Bok? Jag beundrar ALLA som ens försöker sig på att skriva en bok. Jobba på. Du ska se att det nog blir en bok till slut! :)