tisdag 13 mars 2007

Hmmm

Efter att ha suttit och slösurfat en stund trillade jag in på en sida som otaliga bloggar tipsat om och satt en stund och beundrade det där upphajpade armbandet som sagda bloggar ooo:at och aaa:at. Jag diggar verkligen det där armbandet. Vilda djur is the shit. Men jag inte rå för att fundera lite på om jag vill ha samt tycker att det är snyggt för att andra vill ha och tycker att det är snyggt. Jag är på tok för lättpåverkad för mitt eget bästa. Vad säger du? Ska du hoppa från en bro? Får jag hänga på?
Pojkvän ska man inte rådfråga, det jag fick till svar när jag visade honom det där giraffarmbandet var:

PHHHHAAAFFFAHAHAHAHAHAHA!

Följt av:

Menar du allvar?

Och:

Finns det människor som knatar runt med det där på handleden? Offentligt? Utan pistol mot skallen?

Det skulle vara intressant att höra vad andra tycker. Nå?

38 kommentarer:

Missy sa...

Pojkvän dum. Armband bra.

dddd sa...

Visste att jag kunde lita på dig. :)

Missy sa...

But of course! Me evil twin :D

Fröken Lund sa...

Jag tycker att udda smycken och accessoarer är jättebra och snygga och häftiga, men inte om alla snart kommer gå runt i likadana. Armbandet i sig (utifrån en jag-har-aldrig-sett-det-förut-vinkel) är snyggt tycker jag. Men inte om alla andra kommer gå i såna snart också.

Camilla, den vandrande djurparken. Ugglor runt halsen och giraffer runt handleden. :-D

dddd sa...

Hahahahaaha! *garvar högt*

Anonym sa...

Jag säger nej till armbandet. Inte gå medvetet i andras koppel

a spoonful of mint sa...

Det är inte min stil, men det är ändå charmigt.

Anonym sa...

Jag gillar det jättemycket. Iofs har jag en liten lätt*host host* udda smak ;-)

Galna detaljer är det bästa som jag vet. Kör hårt!

Anonym sa...

Pojkvän bra. Armband dum.

SixesAndSevens sa...

Rätt fånigt armband. Tramsigt.

SixesAndSevens sa...

Men kära du, du måste ju ställa int tiden på din blogg! Klockan är verkligen inte 15:29 nu...

dddd sa...

Jag noterar för fullt. Intressant, intressant. *plitar ner antal röster för/emot i mitt lilla rosa block*

Anonym sa...

Mja, jag är lite kluven. Tycker att det blivit alldeles för hypat, precis som de där frukt-klockorna man hänger runt halsen. Men det är ganska sött...

Anonym sa...

Jag håller med pojkvän. Absolut. No question about it.

Kerstin sa...

Ja, jag vet - det där är det kluriga. Man vet knappt vad som är fint eller inte. Men det där armbandet tycker jag är väldigt sött :)

Anonym sa...

nja, helt okej om man ska på safari eller vara safarisnygg i stan. Men - eftersom alla hissar det så brukar jag dissa. Iallafall ett tag. För det är rätt coolt.

Men, om man frågar sig: skulle jag ha ens övervägt att köpa det om ingen hissat det? Ofta blir det ju ett nej på den frågan...

Mel sa...

Jag säger nej. Dels för att det är lite väl mycket "jag har backpackat i Afrika i sex månader" känsla, dels för att alla andra kommer snart gå omkring med det, och dels för att den där siten säljer elfenbenssmycken och elfenben kommer från elefanter som dödas enbart för betarnas skull. *kliver ner från tvållådan*

Anonym sa...

för 895 spänn? tveksamt. men så är jag nog för feg för djur med bling-bling...

Anonym sa...

det är rart men inget jag skulle gå i, muterade tvåhövdade giraffer är inte min grej.. kom igen om det var siamesiska tvillingar, det vore lite coolt, helst med sondslangar kvar. ;) och jag som för ett öjnablick trodde du skrev om miiiina armband. ;) igen. haha. var ser du att det är hajpat förresten, jag har inte sett en enda med månghövdade djur på sig? å andra sidan tittar jag inte på mer än en modeblogg i månaden så jag är nog inte kvalificerad att yttra mig.

Mary Lady Luck sa...

Jag gillar verkligen udda smycken så jag säger tummen upp för armbandet. Däremot tycker jag att det är skittråkigt med hypade saker, så i mitt fall blev det inget armband just pga hypen (och plånboken, jag ska inte slå mig för bröstet så hårt). Dumma hypare, jag som älskar giraffer..

Fröken Lund sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fröken Lund sa...

Jag behöver hjälp. Du måste hjälpa mig att översätta låten "shish kebab yéyé". Det enda jag greppar är "Vive la shish kebab".

Här är länken .

Linda K sa...

om du gillar det och tycker att det funkar till din stil och om du känner att du har råd tycker jag du ska ha ett. man får gilla sånt som alla andra också gillar. tror inte att hela världen kommer att knata runt med giraffer om armen. jag köpte ju kuvertväskehalsbandet från Cornelia, och jag älskar det även om många andra ocksåhar det om halsen. Slå till om du vill, bara det inte blir liggande sen! då kan du ju sälja det vidare till nån söt bibliotekarie... ;)

Linda K sa...

...och som alltid, gapskratt åt bildtexten! :D

Anonym sa...

Kan inte låta bli att lägga mig i.

Tycker mest armbandet påminner om de där mardrömsframkallande leoparderna som hängde dubbelvikta i en kedja.

Why? I say. WHY?
Allt udda e faktiskt inte bra.

dddd sa...

Omigod folks. Vad kul att läsa alla kommentarer. Jättekul. Jag fortsätter att plita ner röster för och emot. Jag svarar unisont eftersom jag måste kuta till tandläkaren nu.

Unknown sa...

På bild är giraffhuvudena lite coolt. Men att faktiskt ha det runt handleden? Nej nej nej. Låt mig säga det igen: nej nej nej. Ugglehalsband är däremot både coolt på bild och i la reality.

dddd sa...

Sant. Ugglehalsband är liksom... annorlunda, hahaha! Fan. Tandläkaren. Måste dra.

Missy sa...

Hahaha! Kom och se världens åttonde underverk: "Miss KYD, den vandrande djurparken" ;-)

kazarnowicz sa...

MÄH! Det är kulturtants-armband. Sånt som en piffig, parant tant på länsbiblioteket i Motala skulle bära. Eller en 17-åring som vill in på krogen och kör på tant-looken.

Fast bloggen är jäkligt rolig!

dddd sa...

Missy: Jag får ofta höra det där. :)
Micke: Hahahaha! Ehum. Motala, säger du? ;) Och tack! Kul att du gillar den. Bloggen, alltså.

Fru Choklad sa...

Jag är rädd att jag inte har någon "rätt" att slakta din fallenhet för giraffarmband eftersom jag själv har gått och kärat ner mig i ett par sushiörhängen inne hos Mary så att ehhhh........
BTW så tycker jag att det är kul med lite udda smycken så det är snarare 1 poäng till Miss KYD och 0 poäng till pojkvännen!

dddd sa...

Sushiörhängen? Måste kolla! :)

Anonym sa...

Jättefult! Ärligt talat. Fast det är klart de är söta, men som armband, nä. /Anna

dddd sa...

Noterat! ;)

turbotrollet sa...

Jag bloggade om det där häromdagen. x)
Tyvärr vet jag att "alla" vill ha det, trots att JAG såg det FÖRST! *mohahaha* Men jag vill ha det för att det är tantigt snyggt och för att jag faktiskt samlar på giraffer. ;D

dddd sa...

Turbotrollet: Jag kan inte hjälpa det. Jag diggar det fortfarande. Vi får väl vara tanter du och jag, hahaha! :)

turbotrollet sa...

Tantigt is the shieet. ;D