torsdag 29 mars 2007

Hit me

Så trött i huvudet. Bestämde mig igår för att det får vara slut på att skjuta (gode gud, min hjärna är så trött att den inte vet hur den ska formulera sig eller stava ord - skjuta? stjuta? omigod! det här är slutet) på allt skolarbete till... tja... senare. Jag har dragit igenom tre böcker på två dagar, analyserat sönder sagda böcker, skrivit summary, skrivit något som jag ännu inte är det på det klara med exakt vad är för något och dessutom kollat på x antal avsnitt av Twin Peaks. Man ska inte kolla på Twin Peaks när man inte kan tänka klart.

- Vad hände nu?
- Varför gjorde de så?
- Varför talar de baklänges?
- Vem är det där?
- Jag fattar inte.
- Vad lång han där snubben är.
- Mmm... Blåbärspaj.

Nu somnar jag. Nu. Nu. Nu. iegvn fdjkvhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

15 kommentarer:

Missy sa...

Konstigt. Jag kom just hem från ett samtal jag tror(?) handlade om en dansande dvärg. Coincidence? I think not.

Fröken Lund sa...

Bra jobbat, tjejen! Man får plöja plugg stötvis. Det funkar bäst så för mig. I koncentrerad form.

Det är bara att jobba på. Plöja järnet i 2-3 dagar och sen vila och fortsätta så.

Inte skjuta på plugget, det är inte bra.

Anonym sa...

Ibland, som nu, är jag lättad över att inte plugga längre. Andra gånger saknar jag det. Borde blogga mer om sånt.

Anonym sa...

Åh, jag skulle göra vadsomhelt för att byta ut jobb stress mot pluss stress!

rigg sa...

Pust, pluggar nu jag oxå... Så fort jag ska läsa eller skriva nåt hamnar jag i bloggosfären :(

Kan man skjuta på bloggosfären?

Linda K sa...

en lång snubbe? är det inte en väldigt kort snubbe? som vaggar från sida till sida i liten vinröd kostym. och ser irriterande nöjd ut. farao jag behöver se om TP igen!

Mary Lady Luck sa...

Wow, Twin Peaks! Jag får lust att ta semester med min man, dra ner persiennerna och glo igenom hela boxen :)

- sa...

Twin peaks hajar man ju inte ett jota av ens när man KAN tänka klart. Enligt min mening. Jag hajade aldrig ett dugg av det, blev bara förvirrad och tröttnade.

:D

Ps: Heeeeeeeeeeja Tobbeeeeeeeeeeee! *ooops ursäkta mitt ryck, jag drogs med lite där av finalfebern i Lets Dance

Ivana sa...

Skolarbeten är till för att skjutas fram till någon annan dag. Jag har aldrig förstått de som är klara med sina arbeten 2 veckor innan. Jag tror sådana människor är från en annan planet

Anonym sa...

amen hallå var är duuuu??? jag behöver min fix KYD! ;)

titta på mina nya halsband förresten, jag behöver ett omdöme från en flexpert- halsbandsmissbrukare that is. :)

Anonym sa...

Heja!

Och Twin Peaks är bland det bästa som gjorts någonsin. Så bra!

Mill sa...

Hoppas du får rätsida på saker och ting. trevlig helg!

Fröken Lund sa...

Pluggar du eller har du bara paus?

:-)


Logga in på msn nån dag så ska vi leta och diskutera avatars.

Mary Lady Luck sa...

Om du pluggar nu är du superduktig!
Om du inte pluggar så ha det så kul!

dddd sa...

Missy: Hmm. Ja, du...
Fröken Lund: Nä då. Ingen paus. Måste läsa ut tre böcker som ska tillbaka till bibblan den 2/4. Tajt om tid, alltså. Jag loggar kanske in på MSN senare ikväll. Håll ögonen öppna!
T-Anna: Jag är inne i en period just nu där det är skönt med pluggeriet. Men det går nog över snart, hahaha! :)
Saskia: Jag förstår det. Jag har jobbat en hel del innan jag började plugga och jag måste hålla med om att det är rätt najs. Dock inte lika najs ekonomiskt. :P
Rigg: Du, det hade varit jäkligt praktiskt!
Linda K: Jo, men det är ju en lång snubbe som står bredvid den lilla snubben. Jag vet inte om han säger något, dock. Jag somnade till lite.
Mary: Twin Peaks rockar. Jag hade för mig att det skulle vara mer otäcka saker. Hmm... Antar att det som var otäckt när man var liten och tjyvkollade inte är lika nasty idag...
Jr: NEEEJ! Go Martin! Och han vann ju. Jihooo! :)
Ivana: Du har rätt. De är från en annan planet, hahaha! :)
Vajlan: Ska kika lite senare. :)
Maria: Jaaa! Jag älskar TP! :)
Mill: Trevlig helg på dig med! :)
Mary: Pust! Tänka sig. Jag pluggar faktiskt. undrens tid är inte förbi, hahaha! Ha det super du med! :)