lördag 31 mars 2007

Bra att ha hemma. Just in case.

Det står en flaska Bollinger i kylen. Den inhandlades till min och pojkväns sexårsdag, men har fortfarande inte öppnats. Vi är liksom för snåla för att korka upp den. Den har legat på kylning i två månader. Den borde vara rätt kall nu. Bredvid den svindyra skumpan står en plastlåda med mögligt ris och en 1 år och 8 månader gammal burk Ajvar Relish. Classy. För att inte tala om den där skålen med plastfolie över. Jag vågar inte gå nära den. Kunde svurit på att den rörde sig förut. Jag ska nog göra rent kylen imorgon. Jag tror att Mr Bollinger börjar vantrivas.

UPDATE: Omigod. Det har bildats ett litet samhälle under ena grönsakslådan. Fascinerande.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Men drick upp skumpan för bövelen! Det är väl inget att spara på??

J sa...

Bollinger drack jag idag. Inget skryt, jag snodde helt fräckt lite av brorsans förlovningschampagne som de hade kvar från igår. Gott var det, öppna flaskan!!

Unknown sa...

Ett av mina levnadsmotton är "ha alltid champagne hemma - man vet aldrig när det dyker upp något att fira". Så crack up the bolly som belöning för att du är djefla bra på engelsk textanalys!

Missy sa...

Jag tror att mitt bisarra Ajvar relish-begär skulle gå över om jag fick smaka ur din burk...

Anonym sa...

drick först - städa kylen sen :)

Caravaggio sa...

Usch! Du borde slänga in nån form av murmeldjur i kylen så du får den rensad. Fast ta ut Bollinger-flaskan först.

Anonym sa...

fast idag kan klassdjur umgås med silikonstinna donnor med tramp stamp i svanken, så heja på surnad Ajvar ihop med skumpa, ett slags Stureplan på kylskåpsnivå. ;)

Anonym sa...

Hahaha. Börja med att dirkc skumpan och SEDAN städa bort alla mikrosamhällen som bor i kylen. Det blir roligare med bubblor i blodet. Lovar ;-)

dddd sa...

Lameilleuse: Jo. Hahahaha! :)
J: Det är skitgott! :
Pojkfröken: Sant. Visst har jag gjort mig förtjänt av lite skumpa, nu när jag tänker efter.
Missy: Förmodligen...
Hedgehog-Sara: Hahahaha!
Caravaggio: Jag har en katt. Han är rätt lurvig. Men han är nog ingen match mot det som tagit över min kyl...
Vajlan: Hahahaha! Hmmm... Ja, så kan man ju se det. :)
Mario: Jag tror att det mesta blir roligare med bubblor i blodet, hahaah! ;)

Fru Choklad sa...

OH MY!!! Människa! Knäck flarran omgående! Champagne ska njutas inte ligga i kylen!

Laila och Johan sa...

Skålar med plast är inte att leka med...

dddd sa...

Bling Bling Girl: Hahahaha! Jag är nästan lite sugen nu. Klockan är snart 00 och det är skoldag imorgon, men what the hey!
Loppanlej: Gode gud, ja. :(

dddd sa...

Jag menar: Gode gud, nej... Hahahaha!