tisdag 20 mars 2007

Bajspannkakor

Det är något som inte står rätt till. Jag är konstant hungrig och sugen på pannkakor. Dock inte vilka pannkakor som helst, mind you. Bananpannkakor med nutella. Fan. Jag hade en nutella/
bananpannkaksperiod för lite drygt ett år sedan. Jag gick upp *host host* kilo. Jag skyller på att det var posttraumatisk stress efter att ha bott med en galen fransyska i fyra månader. Hon levde på pasta. Pasta till frukost, lunch och middag. Jag levde också på pasta. Pasta och pannkakor med nutella/banan. Mina muskler var helt förtvinade när jag kom hem. Eller, tja, förtvinade och förtvinade. De hade förvandlats till margarin. Fördelen med att inte bo ensam (maha! det finns fördelar!) är att det är svårt att behålla de där sunkiga vanorna. I alla fall när man lever med en träningsnarkoman. Men nu är suget tillbaka. Jag har försökt dricka smoothies, bälga i mig vatten och låtsas att nutellan egentligen är bajs, men det hjälper inte. Och jag har liksom inte fysiskt råd att börja hetsäta bananpannkakor igen, även om jag springer på gymmet 5 (3) dagar i veckan och småjoggar till spårvagnen varje dag. Det räcker att jag andas för att jag ska lägga på mig. Att köpa för små jeans i förhoppning om att jag kommer sporras att äta mindre skit hjälper liksom inte. Maaaaah!

Socker. Jag behöver socker.

9 kommentarer:

Missy sa...

Såhär ska du göra:
Gå till Egg and Milk på Övre husargatan och köp deras fetaste brunch, inklusive pannkakor med MYCKET lönnsirap. Gå sedan vidare till Lejonet och björnen-glassbaren och köp en... tja... säg åttakulorsglass. Därefter tar du en kladdkaka på första bästa fik. Gärna med riktigt mycket grädde till. Avslutningsvis säger du till dig själv "Aldrig mer, aldrig mer, aldrig mer!".

Sen kommer du inte vara sugen på sötsaker och pannkakor på minst fjorton timmar.

Lycka till :)!

Linda sa...

Drick 1.3 l kontrastvätska, säger jag bara (finns hos närmaste sjukhus med MR-apparat). Otroligt effektivt. Du kommer inte kunna äta nåt på otaliga timmar. För att inte tala om hur lite sugen du är på mat de senare veckorna! =)

dddd sa...

Missy: Egg and Milk är hutlöst dyra - dessutom blev jag sjukt besviken sist jag var där. Gott, men ack så lite man fick för pengarna. Jag var nog amerikan i mitt förra liv. Bigger is better. More is more.
Gumpekloff: Hahahaha! Men jag behöver något som håller mig borta från allt vad sötsaker heter de närmaste MÅNADERNA. Inte ens kontrastvärska hjälper då...

Anonym sa...

Jag älskar bananpannkakor med kanel i smeten.

Och nutella med såklart!

Och jag har INGEN karaktär what so ever ;-)

dddd sa...

Min karaktär ligger på någon hittegodsavdelning och väntar på mig. Men tyvärr vet jag inte var den där hittegodsavdelningen är, så nu går jag och äter bananpannkakor. Ändå.

Mary Lady Luck sa...

Jag är inte till någon hjälp här, bananpannkaka med nutella låter asgott.

dddd sa...

Hahaha! Det är gott. Tyvärr.

kazarnowicz sa...

Missy: mäh! svullande är som förlossning och fylla: man kommer ihåg lärdomen i ungefär tre sekunder, sen gör man om det. okej, graviditeten är kanske inte gjord i en handvändning, men du fattar.

bästa som finns är en svullardag i veckan. det är bättre att svulla massor vid ett tillfälle än att svulla lite jämnt.

ordet svulla har just tappat all mening.

dddd sa...

Jag har ätardag en gång i veckan, precis som du skrev. Men inte sjutton hindrar det mig från att vara konstant sugen iaf. Jag ska nog gå och göra ett gravtest, hahaha!