måndag 26 mars 2007

Vem behöver kabel när man har TV 4?

Det gick en dokumentär på fyran häromdagen. Om män som lever med dockor. Som i: lever med dockor. Som i: hej, det här är min flickvän Maja. Intressant. Man fick inblick i såväl tillverkningen av dockorna som i männens känslomässiga förhållande till dem. En hade sina dockor (en räcker ju inte på långa vägar) nedstoppade i lådor i garaget medan en annan hade... ett något djupare förhållande till sin. Han sov med henne. Pussade henne. Kallade henne älskling. Blev helt knäckt när han var tvungen att skiljas från henne i två veckor då hon skulle åka och pimpas upp en aning. Tydligen måste man byta ut lite dittan och dattan emellanåt och skruva åt lederna etc. De blir lätt... slappa. Av någon underlig anledning.





En av männen hade dessutom flickvän. En riktig flickvän. En sådan som pratar och lever och tänker. En sådan flickvän. Hon verkade relativt öppen och småskrattade lite när hon fick veta att hon inte var den enda kvinnan i hans liv. Sedan åt de middag tillsammans - med dockorna. Det såg väldigt mysigt ut, även om stämningen var lite... tryckt. En vecka senare gjorde de tydligen slut. Jag undrar varför. Och pojkvän undrade varför jag fotade tv:n. Hm. Det kan man fråga sig.


Köp nu och få handboken "80-talsvulgomake-up på en minut" på köpet.


Att ha sin docka hängandes i en kedja i taket rekommenderas inte när du väntar besök.





24 kommentarer:

Matilda sa...

Åh nej. Missade jag det där! Det verkar ju vara VÄL värt att se. Hahaha.
Och det där med könshåret, att vi gärna säljer det hade jag ingen aaaning om. =)

Lilla Duktig sa...

Uuuuuuuuääääääähhhhh!

Anonym sa...

Tycker det kan vara underhållande med "såna där" program... Man får ju känna sig normal, för en liten stund om inte annat! :)

Fröken Lund sa...

Alltså, det där med könshåret. Hängde det ihop med dockorna? Köpte killarna könshår från Sverige för att klistra på sina dockor? :-/

Riktigt äckligt.

Vissa kommer aldrig ur dockåldern. Det är bara att konstatera.

dddd sa...

Matilda: Tydligen är vi rätt frikostiga med det. Tydligen.
Lilla Duktig: Typ.
S: Hahaha! Sant.
Fröken Lund: Det var någon snubbe på stället där de tillverkas som sa just det där. Fast... De kanske skickar med en liten påse. Keine anung. (Äh, fan, jag ska käka lunch nu. Nu tappade jag aptiten totalt.)

Anonym sa...

åååh nu påmindes jag om en sajt som sålde real life-storlek-dockor som kostade Guds pengar o lite till, typ fjorton tusen dollar. vänta ska jag se om jag hittar den igen. de var ledade o klädda o hade riktigt mänskohår på huvet o mus o rumpa o mun med nåt slags sugmekanismer så de skulle vara nuppbara o allt. gaaaaaaaaaaalet!!

http://www.realdoll.com/ var det. se o häpna!!

dddd sa...

Det var de dockorna. Men jag kunde inte med att skriva ut adressen, hahaha! :D

Anonym sa...

asså, det är såååå sjukt när karlarna säger att det är det bästa sex de haft!! stackars fruntimmer de haft! jisses. förut fanns det en massa bilder på dem när de satt i yachter o sånt, undrar om det finns kvar?

Laila och Johan sa...

Saknar ord men kom på ett: viiiidrigt!

Anonym sa...

Så spännande! Jag har ju funderat på det här med merchandise. Kanske ska jag låta tillverka Rosetta Sten-dockor. Jag tänker dock köra med fejkhår där det behövs. :-)

Missy sa...

Jag mådde bra när jag vaknade idag. Jag mådde fortfarande bra när jag hade ätit frukost, tränat, tagit en fika på stan och softat lite hemma. Sen läste jag ditt inlägg. Nu mår jag inte så bra längre. Och jag ska aldrig mer se på TV4. ALDRIG! Yikes :(

dddd sa...

Vajlan: Jag tycker att det bästa var när en av männen (det var nog han med flickvännen av kött och blod) sa att han kunde vakna mitt i natten, känna sig lite sugen, gå ut i garaget och hämta en docka och köra igång. Det kan man inte göra med vanliga kvinnor, sa han. De har ju rätt att säga nej.

Jag hade tappat både hakan och talförmågan för länge sedan vid det här och laget och satt mest med kameran dumt i handen och bara tittade med klotrunda ögon.

Ja, jävlar.

Loppanlej: I second that motion, Your Honor.

Rosetta Sten: Låter som en strålande idé tycker jag. :)

Missy: Jag tycker att det intressant med sådana där dokumentärer. De får mig, precis som ngn skrev längre upp, att känna mig så... normal. Sorry om jag förstört din dag. :P

Missy sa...

Det är ok. Det kommer ju en ny dag imorgon också... ;-)

Fröken Lund sa...

Jag kan inte sluta skratta. Givetvis var jag tvungen att gå in på realdolls.com för att kolla. TACK vajlan för länken!

Har ni tjejer spanat in killen som faktiskt finns att köpa också? Vad sägs om att hans otroligt uttråkade min? Rätt gött att de visar upp honom där han sitter med fjärrkontrollen i ena handen och en öl i den andra. Jag tror jag skrattar ihjäl mig. Många tjejer skulle nog iofs inte märka någon skillnad mellan sin egen pojkvän och denne docka iofs, men är det SÅHÄR tillverkarna tror att tjejer vill att killar ska se ut? Kolla bara in den robocopliknande överkroppen. Han är ju inte ens snygg. Då var tjejdockorna väldigt mycket mer välgjorda. Ha ha ha.

Anonym sa...

*surar på fröken lund*

Fröken Lund sa...

Fredrik: Äh, give it a rest! :-D

Du sitter säkert inte med ölen i ena handen och fjärrkontrollen i den andra. Får vi hoppas. ;-)

Anonym sa...

Det bör erkännas att det gör jag inte. Den dagen får nån skjutsa mig på psykenheten!

Eller så intar jag den bekväma soffan hos Fröken Lund som mentalt får dissikera hjärnan på mig.. ;)

Anonym sa...

Men, var fick jag för mig att fröken lund var psykolog?

Schizo-jag. Stäm mig!

dddd sa...

Hobbypsykolog? Fast.. Det är ju inte så illa det heller.

Fröken Lund sa...

Jag är visst psykolog!

Vänta nu lite bara...

*Letar efter telefonnumret till den Ukrainske snubben som är villig att sälja vilka examensdiplom som helst*

myrkyr sa...

Åh! En till som såg den galna dokumentären. Trodde jag var ensam med tanke på klockslaget den gick. Är fortfarande lite chockad även om jag nog mest ser det sjukt komiska i det. Och lite tragiska. :-/

Och snubben med rosa läpparna-tjejen borde VERKLIGEN gå en sminkkurs! ;-)

Mary Lady Luck sa...

Ha ha ha, jag såg den jag med. Skulle bara glo på något medan nagellacket torkade och en timme senare satt jag apatisk med öppen mun och tillochmed mannen hade slutat spela och satt bredvid mig i soffan med frågande rynka mellan ögonen. Det underligaste för mig var Davecat-snubben och hans kommentar i slutet "I've tried having relationships with organic women before". Hallå, när blev riktiga människor "organic"? Självklart gick även jag och mannen in på realldolls och garvade innan vi la oss.

- sa...

Tja vad ska man säga? Annat än att det tydligen är så att karlar vill ha kvinnor som inte tänker själva och det är väl därför de väljer bimbos eller en docka. Skrämmande..

Säger ju rätt mycket iaf om killarnas kvinnosyn när de väljer en docka framför en riktig flickvän. Sjukt!

dddd sa...

Myrkyr: Helt jäkla sjuk. Men ändå väldigt intressant. Helt klart.
Mary: Hahahaha! Ja! Precis! Gode tid, jag gick också in DIREKT och kollade. Jag undrar hur mycket deras besöksstatistik gått upp sedan den där dokumentären visades. Undrar om ngn har köpt en docka sedan jag skrev det här inlägget? Hmmm... Dessa frågor.
Jr: Sjukt är bara förnamnet.