måndag 12 mars 2007

BH är sjukt överskattat

Jag fick för mig att det skulle provas BH idag. Av den fina anledningen att det kan vara bra att uppdatera underklädeslådan (bokhyllan, jag har mina kläder i bokhyllan) lite oftare än vartannat år. Men det är jäkligt tråkigt att prova BH:ar. Det är ungefär lika kul som att stoppa upp vingummi i näsan. Det är kul en stund, sedan blir det bara... tradigt. Och personalen var ju inte till någon större hjälp. Tacka vet jag personalen på Le Petit Underpants (eller vad det nu hette) i Paris. Där grabbade de bara tag i brösten på en och sa något på franska och sedan knallade man därifrån med lite dittan och dattan. Tyvärr klippte jag bort lapparna på de där franska BH:arna, så jag har ingen aning om vilken storlek det rör sig om. Och personalen på H&M verkade inte så förtjusta i tanken att klämma mig på brösten. Jag undrar om Dolly har samma problem.

16 kommentarer:

Mary Lady Luck sa...

Oh lord, din stackare, bh:ar ska man bara prova en riktigt bra dag dag, med gamla tanter som butiksbiträden. Perky C-kupe biträden göra sig icke besvär.

Missy sa...

Vingummi i näsan, säger du?

Anonym sa...

BH+HM=totalt misslyckande. Nä ska man få hjälp med att få tag på vettiga BH:ar får man besöka USA och den uuuunderbara kedjan Victorias Secret. Där vet de hur man göra snygga BH:ar i alla storlekar plus att de inte ens behöver klämma på ens bröst för att se vilken som passar dig bäst, det räcker med att de tittar lite...

- sa...

Dolly Patton har nog en personlig shopper som fixar sånt. Och som vet vad hon gillar och vilken storlek hon har. Eller så kommer det en snubbe från allehanda affärer hem till henne med ett stort rack med kläder som hon får prova i lugn o ro...

För övrigt var jag en gång på Twilfit för att inhandla en behå och en tant som jobbade där började med att mäta mej runtom och nedanför tuttsen. Tittade sen på mej med en proffessionell blick och sa: Du drar 85 D och ta nu och prova den här och den här och den här och se hur de känns. Sen väntade hon utanför och jag fick komma ut och mannekänga vartefter. Hon rättade till, berättade hur en bra bh ska sitta och justerade lite här och lite där, tills jag hittade en sjukt skön behå som dessutom var snygg. Först kändes det obekvämt med en människa som intresserade sig så för mina tuttar, men sen tyckte jag det var himla bra. När den värsta genansen gått över. ;) Försök hitta såna proffs på H&M, det går inte..

Mel sa...

Det finns ett ställe här i Uppsala som heter Vivi & Viktoria, två tjejer som är experter på underkläder har en fantastisk butik. Tog mig en kvart av lunchrasten att införskaffa senaste bh:n. Bh:n i ser inte så speciell ut men JÄVLAR vad snygga bröst man får av den!! De är helt klart superexperter och världsbäst på det där med bröst. Och som extra bonus är ingen av dem spetsmala och modellsnygga :)

Anonym sa...

I Göteborg finns Chia. Ligger bredvid Dubkliners på Östra Hamngatan. De drar, knuffar och trycker in. Och voila! - Les brösts är HELT annorlunda än de man kom dit med. Snyggare. Mycket snyggare.

Anonym sa...

Åhhh, att prova BH är så fruktansvärt tråkigt. Jag hittade en gång en BH på Lindex som var helt okej bra. Nu har jag tre stycken likadana.

mel: Var ligger Vivi & Viktoria? Dit måste jag gå!

Anonym sa...

I Stockholm går man till Details på St Eriksgatan eller Mäster Samuelsgatan, eller Gustaf Mellbins i Gamla stan. Dyrt blir det, men bra. Det är värt, en bra BH är liksom grunden till allt. Eller nej, bra glajjor, bra BH och bra skor. sen kan man gå i säck o aska för övrigt. möjligtvis ett ugglehalsband. vad för halsband skulle du vilja ha förresten? det är roligt att försöka göra det man får önskemål om, så länge man lyckas någotsånär.

dddd sa...

Mary: Igår var ingen bra BH-dag. Nope.
Missy: Testa, vettja. Intressant experiment.:)
Snygglirre: Tyvärr har jag inte vägarna förbi USA särskilt ofta. Men den dagen jag har det ksa besöka VS. Tack för tipset! ;)
Jr: Det är trevligt när butiksmänniskorna är hjälpsamma. Helt klart! :)
Mel: Det får nog bli en tripp uppåt snart... Bra tips! Tack! :)
Anonym: Det har jag missat. Ska kika in där ngn dag. Tack! :)
Jessica: Ja, för fasen. Aptråkigt. :(
Vajlan: Hahaha! Du har så rätt! Oo, får jag bestämma själv? Låt mig återkomma. Jag ska fundera lite. Vad kul! Säg till om du vill att jag ska göra reklam för dig här. Det finns nog fler som är sugna. :)

Anonym sa...

Hmmm. I feel you pain. Fast jag kan inte hålla med om vad nån sa om Victoria's Secrets, precis som allt annat här har de bara formpressade grejer, och har man tur och har precis rätt form sä funkar det väl...

I Sverige har jag hast tur med Cubus(!)

Anonym sa...

Förr kunde man gå till Viktoria (nära Viktoria passagen), men sedan de bytte ägare (för några årsedan) är det inte alls samma femma. Så jag skulle satsa på Twilfit, den på Frölunda torg har jag bra erfarenheter ifrån. De i stan känns mest stressade. Lycka till!

Mel sa...

Jessica, Vivi & Viktoria ligger på Vaksalagatan, brevid det där sunkiga kebabstället och mittemot nya konserthuset.

Fröken Lund sa...

Aaahh. Förr eller senare så måste vi alla blogga om våra bh-inköp eller jobbiga bh:ar.

I know the feeling.

dddd sa...

Tätortstimotej-Anna: Cubus? Jag har faktiskt aldrig varit på Cubus. Jag kanske borde kika in dit.
Jenny P: Jag kommer ihåg att det låg ngn butik där, nu när du säger det. Tack. Jag behöver alla lyckönskningar jag kan få. :)
Fröken Lund: Vi får shoppa BH ihop du och jag. :)

Anonym sa...

Anmäler mig på stört till BH-shoppingresa *ler*

Jag har resignerat och köper numera bara en viss sort som finns på Lindex som jag vet sitter skönt på min arma kropp.

Alla andra BH:ar brukar alltid tappa mina behag så fort jag böjer mig lite framåt. Hemskt irriterande om än kanske ganska underhållande för omgivningen att titta på när jag försöker skaka dem tillbaka lite diskret.

dddd sa...

Hahahaha! Jag meddelar när det är dags! :)