torsdag 15 mars 2007

Skicka sandpappret

Det står en vit byrå mitt i vardagsrummet som rätt och slätt går under namnet "saken". Den är gammal, vit och ful. Och jag hatar den. Från början stod den i sovrummet och tog upp en massa onödig plats. Nu står den i vardagsrummet och tar upp en massa onödig plats, eftersom mina fina jag-monterade-ihop-en-av-dem-själv klädstänger ockuperar halva sovrummet.
Det finns liksom inte plats för någon ful, vit byrå i den här pyttelilla skitlägenheten, hur mycket vilja man än uppbådar. Men det går inte att göra sig av med den. Den hör till kategorin "saker som borde slängas, men skulle kunna räddas av någon som är lite händig". Den typen av möbler. Tyvärr finns det ingen i det här hemmet som har varken tid (oh, det finns tid - dock inte för sådant) eller lust att ta tag i sådana där överambitiösa projekt. Projekt som innefattar slipa, måla, lacka etc. Därför står den bara mitt på vardagsrumsgolvet och ser dum ut. Endera dagen ska jag måla den rosa och klistra fast små guldknappar. Precis som Ernst skulle ha gjort.

Och jag har fortfarande mensvärk.

8 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Fy jag känner igen det där med att vilja fixa med hemmet, men att varken hitta tid eller ork. Vi har en vägg i badrummet som skulle behöva en omgång. Jag fattar fortfarnde inte vad förra hyresgästerna hade den väggen till. Den ser ut som en schweizerost!
Fortfarande mensvärk! Stackars dig. Har du provat att lägga en varm vetekudde på magen? Värme lindrar. (Ta katten! Lite nytta ska han väl göra.) Eller så kan du alltid skaffa en inneboende! (bebis) Håller garanterat mensvärken borta i 9 månader. Visserligen kan man få ANDRA besvär, men du slipper i alla fall mensvärk! :)

Anonym sa...

du skriver så bra och roligt :)
Vi har två fåtöljer i källaren som har väntat på makeover i två år..

Anonym sa...

hahaha. Ernst finns det bara en av...

Jag blir galen på att ha sådana projekt för mig. Okej om jag bodde i eget hus och kunde fixa i garaget men att ha en massa "måste fixas"prylar framför snoken var än man är i lägeheten är bara för mycket.

Källaren och vindförrådet är fullt med pryttlar utan att jag förstår varför ;-)

Anonym sa...

kanske nån annan tycker den har tid o lust o vill ha den o kan tänkas ha nåt som du kan ta i det skick det är? det är inte bra att ha sånt man inte gillar hemma, det äter energi. kan du inte feng shui eller? ;) krya på magen nu!

Lilla Duktig sa...

Såg apropå ingenting att Engla har samma smak som du när det gäller armband på temat djur: http://www.englasshowroom.com/

Nä, jag vet inte. Det känns lite... nej.

Missy sa...

Härmed dubbas miss KYD till Ernst ;)

Missy sa...

Och förresten; skicka hit den sabla mensvärken så ska jag sparka rumpan på honom! Han ska allt få vad han tål. Grrrr.

dddd sa...

Bling Bling Girl: Hahaha! Bra tips! ;) Och han ligger inte på någons mage. Han är tokisch. Men söt... :)
Lolita: Tack ska du ha! :)
Maria: Tack och lov för det (att det bara finns en Ernst, alltså, hahaha!)
Vajlan: Det förklarar en hel del. Jag ska nog göra mig av med alla möbler. :)
Lilla Duktig: Ja, jag såg det - ett ormarmband. Läckert! :)
Missy: Maaah! Inte Ernst... :)