måndag 5 mars 2007

Snarkers Anonymous

Jag vet inte vad som stör mig mest; att jag kommer på superduperbraiga saker att skriva om när jag står i duschen på gymmet - saker jag glömmer så fort jag torkat håret - eller att jag börjat vakna mitt i natten av att jag snarkar till så förbannat högt. Det är illa när man börjar väcka sig själv. Illa, illa. Och med snarkar menas inte det där gulliga lilla snusandet som faktiskt är rätt charmigt. Med snarkar menas ett vidrigt, högljutt grisläte som påminner mer om en drake som vaknar till ur en 600-årig sömn, någonstans i de djupaste Uralbergen. Inget normalt läte. Alls. RRRRROOOOAAAAMMMP spott spott fräs.

Att sedan inte förstå att det där ljudet kommer från ens egen strupe; att vakna fullt övertygad om att någon jonglerar med kastruller i köket och bli fly förbannad över oväsendet - det är ju mest kul. Så här i efterhand. Men jag behöver ju å andra sidan inte sova bredvid mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!

Först måste jag ju säga: Hurra, du är tilbaks! :-)

Jag kommer ALLTID på de bästa skriv-idéerna i duschen. Sen blir det aldrig lika bra när jag väl sitter vid datorn och ska skriva ned dem igen...
Hm... undrar just om det finns vattentäta diktafoner?

Fru Choklad sa...

Ja varför kommer inte bästa skrivaridéerna när man sitter vid datorn? Hjärnan är inte snäll ibland.
Hjärnan: Nämen oj sitter du på bussen utan papper och penna då ska du få en riktigt bra skrivaridé av mig.
Jag: Wow det där blir ett bra inlägg ju!
Hjärnan: Ha ha ha ha ha Försök att komma ihåg den tanken medan du hämtar sonen på fritids och handlar mat på vägen hem. Ha ha ha ha!

dddd sa...

Em: Bra fråga. Jag skulle också vilja veta det. Och tack, snälla. Vad söt du är. :)
Bling bling girl: eftersom jag har minne som en guldfisk blir det liksom extra jobbigt att komma ihåg. Jag är glad om jag kommer ihåg att klä på mig innan jag går ut. :P
Hahaha! Precis så är det. Precis!

Unknown sa...

Ha! Jag väckte mig själv en gång med en uralbergssnark på X2000 i höjd med Hässleholm så att jag spontant sa "oj ursäkta" i normal samtalston (det var dödstyst i vagnen - första morgontåget från sthlm). Kan man inte intubera sig på något sätt som preventivt skydd mot dylikt? Too gross, no?

dddd sa...

Hahahaha! Jag jobbar nätter ibland. Tågresan hem är lika jobbig varje gång. Jag måste anstränga mig till det yttersta för att inte nicka till eftersom jag avger så fruktansvärt pinsamma läten. Snort.
Ja, varför finns inte sådana skydd? Det finns ju en massa annat onödigt. Men inte snarkskydd. :(

Anonym sa...

Själv är jag förkyld och låter som en valros när jag sover. Sexighetsfaktorn befinner sig någonstans omkring den absoluta fryspunkten. Grrr!

dddd sa...

Jag tar över ditt valross-snark och du får mitt draksnark. Deal? :)