söndag 18 mars 2007

Låt slakten börja

Jag såg Saw 3 i går. Ska sanningen fram såg jag nog mer av mina händer än Saw 3. Saw 3 var... lite väl blodig för min smak. Jag blir bara klenare och klenare ju äldre jag blir. Tsk. Jag hyrde Motorsågsmassakern till min och pojkväns första dejt. Det var tider det. Nu sitter jag istället med huvudet begravt i soffkudden och viskar: men får man verkligen göra sådana här filmer? medan pojkvän upphetsad ropar: ååååååhhh, äckligt, äckligt, amen kolla då! åååh, inte hälsenan...

Den där filmen var... nasty.
The Departed, däremot - den var jäkligt bra.

11 kommentarer:

Kerstin sa...

Håller med - aningens för mycket av allt...

Malou sa...

The Departed - awesome! :D

(Skönt att du är tillbaka. Var en lång dag igår :P)

Mary Lady Luck sa...

Ha ha, snart är du som mig och lämnar rummet :)

SixesAndSevens sa...

Hihi... Jag tyckte Saw 3 var rätt mysig! :)

dddd sa...

Kerstin: Jag såg inte färdigt filmen. Jag pallade inte. Jag har sakta men säkert förvandlats till min mamma.
Malou: Du, den var SÅ JÄKLA BRA!!!! Köpte den från CD WOW - bara 120 spänn m frakt. (Reklam reklam)
En av de bästa filmer jag sett. Grym!
Mary: Ehum. Jag lämnade rummet. Efter en timme. Ahahahaaha! Nu är det kört.
Sixesandsevens: Det beror ju på vad man har för preferenser. Diggar man när folk får hälsenorna avslitna och huvudet bortsrängt - då är den ju toppenrolig. Jag passar nog dock. :)

Anonym sa...

Köpte nån sån där vidrig film kring nyår, och tänkte att "jag är snart 24, jag klarar av att se äckliga skräckfilmer". Ack så fel jag hade; efter att ha sett 40 minuter av den så åkte den ut på tradera istället...
Och jag sätter fortfarande inte ner fötterna vid sängen, man vet ju aldrig om det ligger någon där under med en sax, beredd att klippa en i hälsenan! *hurv*

Anonym sa...

Har inte sett någon av sawfilmerna. och ändå så är jag skräckfilmsnörd. Eller kanske rättare sagt- VAR.

Motorsågsmassakern är en guldrulle. Den från 1974 vill säga. Har inte sett remäjken...

Ivana sa...

Jag visste att det måste bero på mitt åldrande när jag bara blir räddare & räddare. Tack för den upplysningen, nu har jag något att skylla på :)

dddd sa...

S: Sant. Man vet aldrig vad/vem som gömmer sig under sängen...
Maria: Just trean var i grövsta laget för mig. De andra två var ingen större fara. Men här snackar vislafs slafs slafs i överflöd och alla möjliga äckligheter. Det räckte liksom inte att folk sågade och bröt av fötterna. Too much for my blood.
Ivana: Face it. Vi är snart pensionärer.

Peppe sa...

Sånt tatueras in på min hornhinna och jag drömmer mardrömmar i flere år. Nuförtiden blundar jag då jag är tvungen att passera skräckhyllan i videouthyrningen

dddd sa...

Alltså, jag älskar skräckfilmer. Jag gjorde det i alla fall förr. Jag vet inte vad som har hänt. De senaste rullarna jag sett har varit riktigt tokäckliga. Eller så är det väl bara jag som är... klenare. :P