söndag 18 mars 2007

The devil wears Birkenstock

Jag fick för mig att jag skulle gå in mina nya pumps, bara för att fira att våren är kommen. Mitt lilla sätt att säga hurra - knalla runt i högklackat på stan. Fick för mig att det kan vara nyttigt att gå så mycket jag bara kan och åka vagn så lite som möjligt. För att öva. Resultat: blod. Och avskavt skinn. Och allmänt blå fötter.
Man ska ju tydligen få snygga ben av att gå runt i höga klackar. Men högklackat och kullersten är ingen jättebra kombo; dessutom ser det ut som om jag försöker gå på styltor när jag knatar runt i pumps. Jag är nog snarare typen som går runt i fotriktiga skor, det är bara det att jag inte förstått det än.

7 kommentarer:

Missy sa...

Man kan vara båda typerna. Lovar :)

dddd sa...

Det kan man säkerligen. Jag planerar att fortsätta knata runt i mina pumps. Mina fötter ska bara läka först. :)

myrkyr sa...

Det gäller dock att man inte blir jagad av vargar eller liknande för det är tokfarligt att springa i högklackat. Då är det nog nästan lättare att bli polare med vargarna istället.

dddd sa...

Lyckligtvis finns det inte så många vargar där jag bor. Fast det var ju några vargar som rymde från någon djurpark för några dagar sedan. Men de såg rätt magra ut. Jag kan nog springa ifrån dem utan några större problem, hahaha!

Anonym sa...

Haha. Då är jag en devil. I gympadojjor. (kilklackar vid behov) ;-)

dddd sa...

Hahahaha! Hej, Devil! :)

Fröken Lund sa...

Ha ha. Jag brukar likna mig vid en gravid kossa på styltor när jag går i högklackat. Hur mycket jag än försöker kan foten inte med att slappna av i den onaturliga tåspetsställningen.

Jag skulle verkligen behöva drillas i denna ädla konst!