tisdag 6 mars 2007

I think not

Bölderna, ja. Det är lite bättre nu. Är tvungen att skriva upp allt jag äter för att kunna förstå vad som kan ha orsakat ett mindre världskrig i mitt ansikte. Om det visar sig att det är mjölkprodukter som gör att jag ser ut som en massaker i fejset, då hoppar jag från Älvsborgsbron. Iklädd min nya bikini.

Jag kan avstå från mycket. Cola light smakar rent ut sagt skit nu. Jag är officiellt avgiftad. Och de flesta mjölkprodukter kan jag säkert leva utan. Men choklad? Och ost? Och glass?

Nej.

Nej.

Neeeej.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen!! :)

dddd sa...

Har jag namnsdag? Nämen. Oj. Tack! :)

Fröken Lund sa...

Det är inte första gången, men jag tror tamejfasiken att jag skrattar ihjäl mig åt dig, kvinna!

Hoppa från Älvsborgsbron. Iförd nya bikinin!

Jag ser framför mig en seriefigurliknande människa (fråga mig nu inte varför, men det är liksom sättet du skriver på som skapar bilden) som flyger över broräcket i ett jehu.

Dessa målande beskrivningar. Oj, oj. Du är klart min bloggfavorit. Alla kategorier. Utan nämnvärd konkurrens.

Nu ska jag torka tårarna ur ögonen och lägga mig och sova.

Guten Nacht Mädchen!

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen och jättesnygg ny frissa!

Linas inredning sa...

Hej hej! Härmed är du "tagen" :) Du har blivit utmanad och du kan läsa om det på min blogg. Här är länken direkt till utmaningen: http://linasfina.blogspot.com/2007/03/utmanad.html Helt frivilligt förstås, men det är ju roligt om du hakar på!

SixesAndSevens sa...

Åh. Avgiftad. Jag vill också lämna colalight-träsket! Hjälp!!

Anonym sa...

Ja, mjölkprodukter kan många bli knasiga av, men det är ju såå gott!
Glass, ost, choklad, mums, lycka till med avvänjningen!

Anonym sa...

Grattar även jag på namnsdagen och överlämnar i present en utmaning. Du kan läsa mer på min blogg

Anonym sa...

Grattis till avgiftningen. Är impad även om jag inte heller är så förtjust i den "nya" cola light.

Och att sluta med glass och choklad är omöjligt. Give it up. Det finns concealer ;-)

Mary Lady Luck sa...

Vad smart att du skriver upp vad du äter för att kolla reaktioner! Jag älskar mjölkprodukter, det skulle vara vidrigt att vara överkänslig/allergisk! Vill du fördriva tiden kvinna så segla in hos mig, jag utmanar dig! (viftar med värja i musketör-stil)

dddd sa...

Fröken Lund: Hahaha! Jag tar det som en väldigt fin komplimang! ;) Faktum är att det är precis så jag själv ser mig också. Som en seriefigur.
Miss E: Tack! Och visst blev det bra! :) Jag är supernöjd!
Lina: Alltså... Jag är nog rätt trög. För jag fattade inte... Ska kika in hos dig igen och se om jag blir klokare, hahaha! :)
Sixesandsevens: De första dagarna var värst. Sedan försvann suger helt. Du fixar det. Jag lovar. Jag ska peppa dig! :)
Isabella: Det är ju rätt gott... :)
Blue: Tack! Jag ska kika in hos dig. :)
Maria: Det finns inte tillräckligt många concealer-pennor i världen för att kunna täcka mina bölder när jag får riktiga utbrott. Snyft.
Mary: Sista utvägen. Och det är ju bra om jag kan få reda på vad det är för skit. Ska kika! :)

Anonym sa...

Säker på att det inte är hormoner? jag gick till en snäll hudläkare som gav mig mild antibiotika, och några månader senare har jag bara typ fem vid pms.

dddd sa...

Suck. Kanske. Jag vet inte. Jag vet bara att de är på väg att försvinna, vilket jag är jättejättejättetacksam för... Jag har inte tänkt på det där med antibiotika. Jag köpte en salva på apoteket som heter Basiron. Den verkar hjälpa. Men tack för tipset. :)