tisdag 20 mars 2007

Enough with the teachers already

Jag insåg precis att jag suttit och funderat på vad jag ska äta för snask i helgen i snart två timmar. I helgen. Det är tisdag idag. Och jag planerar redan lördagsgodis. Folks läppar rör sig, men allt jag hör är bla bla bla hallonpaj bla bla bla choklad bla bla bla dumlekolor. Inte för att det är så värst konstigt att tänka på godis och andra allmänt onyttiga saker, men det börjar ta upp lite väl mycket av min vakna tid. På nätterna drömmer jag att sitter i finkan och på dagarna fantiserar jag om ätbar kurslitteratur. En styck grammatikbok, tack. Och snåla inte med chokladtoppingen. Och när vi ändå är inne på det - ro hit med några trevligare drömmar. Jag är trött på att vakna alldeles kallsvettig, övertygad om att fyra stora tjejer med mustasch försöker dränka mig i handfatet.
Dessutom har jag kärat ner mig i ännu en lärare. Han är 55+, tunnhårig och matchar inte kavajen med byxorna. Men han har en väldigt charmig accent. Och drar roliga vitsar. Det krävs inte mycket för att jag ska falla. Ay.

8 kommentarer:

Missy sa...

55+? Har jag räknat rätt eller innebär det 100 års åldersskillnad? Lite coolt, om du frågar mig :)

Anonym sa...

åldersskillnad-schmåldersskillnad! det argumentet biter tyvärr inte på läckra Mr Teachers med charmiga accenter och vitsiga vitsar.

Mein Gott, jag tror jag måste omskola mig! typ nu. fast med privatundervisning.

Anonym sa...

Vad är det med lärare som är så lockande? Jag vill inte dras till dem! Ändå finns det en sjuk fantasi hos mig som går ut på att förföra en lärare... Inte för betygets skull, nänä inte min stil, utan för att... för att jag vet inte... Eller kanske för att man lever bara en gång (enligt vissa)?! Men det lär fortsätta vara en sån där längtan som läggs på hyllan tills aldrig, du vet, "Ngn gång i livet ska jag prova att dyka bland delfiner eller hoppa bungy jump"...

dddd sa...

Missy: Vad kan jag säga. Jag gillar lammkött. :)
Lucy: Hahaha! Jag ska börja kalla honom det. Mr Teacher. "Oh, Mr Teacher? I need some hjälp med this... saken over here." :)
Anonym: Lärare är sexiga. Så är det bara. :)

PS. Bungy jump - I think not.

lucy sa...

*hoho* det var ungefär precis så det gick till faktiskt. tror det är bra mycket roligare än bungy jump.

MEN det funkar def. inte på andra hållet! jag råkar ha egna elever nu och de får INTE tänka på mig i några såna banor. jag får faktiskt lite frossa o kväljningar bara av att tänka på det. yikes!

men 16-åriga killar tänker väl inte på sånt... väl?

dddd sa...

Ehum. Jag har en kompis som också är lärare. Hennes blogg finns bland mina länkar - Miss E's blogg.
De tänker så. Tro mig. De tänker så.

Mary Lady Luck sa...

Lärare ÄR sexiga! Tillochmed min lillayster har kommit hem från sina portugisiskalektioner och ojat sig om en 50-årig hot lärarinnas fasta rumpa. I pennkjol. Slurp.

dddd sa...

Ja! Hot, hot, hot! :)