lördag 24 mars 2007

Will work for cookies

Efter att ha suttit och pillat med ett personligt brev som jag ska skicka iväg till varenda jäkla butik i Göteborg (gode tid, jag vill verkligen inte torka bajs i sommar, jag har torkat min beskärda del av bajs för RESTEN AV LIVET, raaaaah! all heder åt de som står ut år efter år efter år, men jag pallar inte längre, jag PALLAR INTE LÄNGRE!!! hör du mig Gud? HÖR DU MIG??? jag vet att du hör mig, jag hör dig skrocka där uppe, din sadist) tog jag till slut hjälp av pojkvän. Och pojkvän hjälpte till. Det blev ett bra brev. Dock hans brev - inte mitt. Det jag skrev var tydligen för... vad var nu det där ordet... mmm... intetsägande. Någonting med att folk inte vill anställa någon som skriver "jobba" istället för "arbeta" och bla bla bla. Och inte fick jag skriva att jag bakar goda fredagskakor heller. Jag känner mig grovt förorättad. Han våldförde sig på mitt personliga brev. Det kommer aldrig bli sig likt igen. Borta är den uppsluppna tonen och det klämkäcka slutet. Nu låter det istället som om jag har ett kvastskaft i rumpan. Krystat värre. Men ett brev har jag i alla fall. Med en catchy liten rubrik. Efter att ha ratat:

Ge mig jobb! NU!
Ge mig jobb. Snälla. Jag kan torka bajs.
Jag är en jävel på att torka bajs. Anställ mig. NU!
Anställ mig. Annars dödar jag dig.
Jag gör vad som helst. VAD SOM HELST. Anställ mig.
Anställ mig för fan!
Galen kvinna söker jobb.
Galen kattkvinna söker jobb.
Jag har bilder på dig. Pinsamma bilder. Ge mig jobb. NU!
Jag kan jobba nästan gratis. Pretty please ge mig jobb...

...kom vi fram till att extraarbete sökes! (livlig diskussion om utropstecknet) kändes som det säkraste kortet. Tråkigt värre, men, men...

8 kommentarer:

Fröken Lund sa...

Annars tyckte jag "Anställ mig. Annars dödar jag dig" var riktigt catchy. Om du inte skickat breven än tycker jag du ska skriva just så. Lägg även till: "Vill du ha bajs i brevlådan? Inte? Ge mig ett jobb då!"

Utropstecknet är där inget att diskutera, det är obligatoriskt.

Lycka till! Jag coachar även inför anställningsintervjuer och bistår även gladeligen som ombud vid påföljande åtal för ofredande.

Fröken Lund sa...

... eller olaga hot.

Unknown sa...

Du kommer definitivt få jobb. Och det vet jag, för jag jobbar på Arbetsförmedlingen. Skulle jag få ett av dina ansökningsbrev skulle jag absolut kalla dig på intervju, om inte bara för att få se vilken galning du är. Om jag nu vore arbetsgivare, vilket jag inte är.

Malou sa...

Wow, just mordhotet har jag aldrig provat. Kommer definitivt finnas med på alternativlistan nästa gång jag knåpar ihop ett töntigt cv (finns det förresten cv:n utan orden social och ambitiös?)...
Vem skulle våga sig på att rata mig om jag skriver att jag ska döda honom annars? Och kanske lägger till "jag har kontakter..."?

Anonym sa...

Hahahahaha. Du kommer få jobb. Självklart.

Att jobba i affär är superkul :-)

Missy sa...

... Annars var ju "Will work for Cookies" tilltalande. Om du bara skriver att du är flexibel, stresstålig och kan tänka dig att arbeta mot kakor som betalning så löser sig allt :)

Mary Lady Luck sa...

Om du bodde i Stockholms skulle jag tvinga min chef att anställa dig ;)

dddd sa...

Fröken Lund: Jag anställer dig som mitt juridiska ombud när jag blir åtalad för mordhot etc. Hahahaha! Bajs? Bra idé. :D
Redfishy: Det var väldigt snällt sagt. Tack. Och jag är bara lite galen, hahaha! :)
Malou: Mahahaha! Ja, det finns det. Mitt CV innehöll varken "social" eller "ambitiös". Däremot en amssa andra flummiga saker, hahaha! Gode gud.
Maria: Jag tror också att jag skulle trivas i butik. Eller som pojkvän tvingade mig att skriva: "jag trivs bäst som person när jag arbetar i butik". Ja, jäklar.
Missy: Tänk om min hyrersvärd godtog kakor som betalning. Det hade varit najs.
Mary: Vad du är gullig. Tack. :)