måndag 26 mars 2007

hufslfhlhkmncmn

Har jag nämnt att jag är instruktör?

Nåväl. Jag är instruktör. Aerobicsinstruktör. Jag talar lite tyst om det eftersom jag inte är något direkt föredöme när det gäller kosthållning (Phhhahahaha!) och bra vanor. Jag springer på gym tre gånger i veckan och dansar lite då och då, men i övrigt är jag faktiskt rätt lat. Så jag håller käft om att jag är instruktör, även om jag älskar att hoppa runt och apa mig framför folk.

Hade pass idag. Råtta vad dåligt det gick. Tankarna var någon helt annanstans. Jag riktigt kände hur alla tyckte att jag var sämst i världen. Fuck. Jag hatar när jag inte kan prestera toppenbra. Inget mellanting. Det måste vara outstanding, annars duger det inte. Idag var det inte ens mediokert. Det var bara... bajs. Fan.

Och så tenta imorgon. Skjut mig.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Men det här tycker jag är en rätt intressant företeelse. Vet själv hur det är när man har pass (jag är också instruktör om ingen nu visste det) och allt känns bara piss. Allt som kommer ut ur munnen på en fungerar sämre än bajs i sammanhanget. Ingenting klickar, ingenting funkar.

Vad händer?

Folk kommer fram efteråt och säger "bra pass", "inspirerande" osv. Själv står jag med hakan i golvet och vill helst av allt basunera ut "var då nånstans? hur? var du ens här??". Detta beror på att man trots allt lyckas leverera även om det känns piss, professionalism kallas det. Och jag är övertygad om att dina deltagare kände precis likadant!

Vilka typer av aerobicspass instruerar du? Kör du bara freestyle eller även något förkoreograferat?

Missy sa...

Näääää! Inte skjuta! Kram?

Mel sa...

Jag är också instruktör (spinning) och jag har snabbt lärt mig att om man bara mörkar och inte säger nåt så är det ingen som märker att det går åt helvete. De (motionärerna) är fan i mig så upptagna med att hålla reda på alla ben och pedaler (armar i ert fall då) och kolla in sig själv i spegeln att de inte märker något annat.

Lilla Duktig sa...

Som utövare av pass så är min strategi att alltid ge instruktören en komplimang om jag tycker att det varit bra. Har det varit sämre så säger jag ingenting. Grejen är väl den att även mina favvoinstruktörer har dåliga dagar ibland. Äsch, jag vet inte. Jag tycker det i alla fall är coolt att vara instruktör och skulle själv kunna tänka mig att bli en. Är det svårt? Kul?

Linda K sa...

coolers ju! skulle också vilja leda pass! tänker alltid att jag kanske skulle testa det på friskis, när sonen blir lite äldre...

Anonym sa...

lilla duktig: Alla är barn i början, man lär sig. Misstag gör man (flertalet) men det är otroligt belönande att ge så mycket av sig själv och samtidigt få så mycket tillbaka.
Svårt? Beror väl på, inte direkt.
Kul? Det finns inte ens på skalan över hur kul det är! :)

dddd sa...

Fredrik: Grejen var att det gick RIKTIGT dåligt. Det är det som är så satans störande. Jag är en bra instruktör. Jag VET att jag är en bra instruktör. Jag har kämpat i flera år med teknik, lära mig snurra bra etc etc, men igår fungerade det inte. Jag missade en massa saker. AAARRRGH! När deltagarna kommer fram efteråt och säger att det INTE var bra. Ehum. Då var det inte bra. Men visst är man sin egen hårdaste kritiker. Helt klart. Men det gick piss igår. Faaaan. Det jäkligaste är att jag inte kan släppa det och går och tänker: "nu kommer ingen komma tillbaks och alla tycker att jag är skitdålig och blablabla" - när jag bara borde get a grip, gå och öva, sätta det bättre nästa gång och vara glad. Så. Nu har jag peppat mig själv lite. Phhew. Men jag är fortfarande kalassur. :(

Jag har en ae 2 som är lite dansinspirerad. Skitkul. Jag gör koreografin själv. Borde köra mer basic än vad jag gör. Lite för avancerat ibland... Men, men... Jag ÄLSKAR det! Du har så rätt! Det finns ingen siffra på skalan som visar hur jädra kul det är! Det måste upplevas. ;)
Missy: KRAM! ;)
Mel: Oftast är det precis så. Men jag sög igår. Och jag skäms. Fan. Raaah! Ska öva hela jäkla veckan. Nästa vecka ska jag ha den roligaste koreografin världen någonsin skådat. Bara för det kommer det väl inte enda kotte. :/
Lilla Duktig: Jag tycker absolut att det är ngt att satsa på. Men det tar upp en hel del tid i början, man sitter med passet ofta, räknar takter, väljer musik. Men det är SKITKUL! Vad är du sugen på att instruera i? :)
Linda K: Jag är faktiskt på Friskis och kör. En ae2 - jag vet inte vad de kallar det i Sthlm. Trix? Hmmm... Jag började som gympaledare - medelpass (dock inte F&S). Det var jättekul! Satsa på det om du kan! Det är värt allt slit! :)

Missy sa...

MÅSTE komma och se dig "in action" på något av dina pass! Stalker? Jag? Neeeejdå ;-)

Lilla Duktig sa...

jag hade nog tänkt mig någon slags dans jag med. med förflutet som hiphoplärare för den lokala ABF som tonåring så ligger det nära till hands. fast på senare tid har jag blivit sjukt spinningberoende. kruxet är väl att det kostar en massa att utbilda sig... fast att få betalt för att träna måste vara toppen!

Fröken Lund sa...

Wow. Instruktör också? Det var som fan. Jäklar vad många instruktörer vi hade här inne då. Varenda kotte verkar vara instruktör...

Well, well. Själv är jag soffpotatisinstruktör. Funkar det med. De allra flesta brukar njuta av de pass jag instruerar! :-D

Linda K sa...

åh nu blev jag peppad... :)

Paulina sa...

"Ganska lat" jo, i helvete heller. Jag går ner till stan ibland. Det tar femton minuter. Ofta tar jag taxi hem.