onsdag 7 mars 2007

Men det var god sockervadd

Statist i en japansk samurajfilm. Respekt.

Det mest spännande jag någonsin gjort är att stå och sälja sockervadd i ett litet bås fullt med getingar.
Jag är livrädd för getingar.
När mina framtida barnbarn vill höra mormor berätta historier ska jag skicka iväg dem till Maria. Lita på det. Statist i samurajfilm. Det är annat det än att skruva ihop klädstänger från IKEA.
Seså. Iväg med er nu, barn. Mormor ska se på tv. Och äta passerad choklad.

NU är det DEFINITIVT godnatt.

5 kommentarer:

Fröken Lund sa...

Jag läste också det inne hos Tinnitussan. Helt galet häftigt! Men ärligt talat. Jag vet inte vad det häftigaste jag varit med om är heller. Så. Jag får väl skicka mina barn till Maria också när det är dags för spännande historier.

Hör du det Maria!?

dddd sa...

Maria kommer att bli överhopad av barnbarn, hahaha! :)

Anonym sa...

HJÄÄLP! HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!

Snacka om utmaning!

Men det är bara att börja öva:

"Nu så barn ska ni få höra. När jag var liten fanns det inga bloggar. Det är säääääääkert. Faktum är att det inte ens fanns någon dator alls hemma hos någon. Och då, små barn, fick tant Maria hitta på galna saker på egen hand långt,långt borta..."

;-)

Fru Choklad sa...

Ha ha! Det låter ju som en inte så liten utmaning det med. Sälja sockervadd bland getingar. Jag hade varit livrädd hela tiden!!! Hatar de där elaka krypen!

Anonym sa...

jag har sålt hideous tavlor i Ångermanland, knackat dörr alltså o sagt att jag sålde åt min syster som gjort dem. de var för fula för att jag skulle tillstå att jag gjort dem. det var både hemskt o häftigt. det är nog det knäppaste i jobbväg tror jag. tack för söta inlägg på bappelsinen. nu ut i solen!