fredag 9 mars 2007

Dagen D

Det är ytterst sällan jag skriver upp saker i min kalender. Jag har den bara utifall att. I händelse av något så viktigt händer att jag under inga som helst omständigheter får glömma det eftersom det skulle vara complete and utter disaster och jorden skulle gå under på cirkus 3,5 sekunder.

Som tentor.

Och födelsedagar.

Och Melodifestivalen.

Jag hör till den tragiska lilla skaran människor som, när andra rynkar på näsan och dissar Melodifestivalen, låtsas hålla med och säger något i stil med: ja, fy fan för Melodifestival och Bert Karlsson och må de alla brinna i Helvetet på inbrända grillgaller - medan jag inombords gnuggar händer i ren förtjusning, smågnolar på minst fem av de tio bidragen, gör upp inköpslista i huvudet över vilka snacks jag ska köpa och värmer upp fingrarna inför telefonomröstningen.

Melodifestival.

Jag gör nästan ner mig av barnslig förtjusning.

9 kommentarer:

Missy sa...

Melodifestival säger du? Jag har hört sägas att om man tittar på melodifestivalen är det helt ok att svulla på glass och annat smaskigt. Tydligen är det så att kroppen under just denna tidsrymd inte kan ta upp kalorier. Tydligen. (Det gäller att passa på, I know I will.)

Missy sa...

Men ändå: Lite pinsamt är det.

Angus sa...

haha, du skriver så bra! dessutom tycker jag att det är bra att du står för att du gillar melodifestivalen, nu när det inte är så coolt att erkänna :)

- sa...

Hahaha, varje år vinner fel låt och varje år svär jag så det osar och skriker att jag ALDRIG mer ska se skiten och from nu ska det bojkottas etc etc. Och varje år sitter jag där igen...

Och så sågar jag allting bara för det är kul att sitta och gnälla över melodifestivalen, men det slutar alltid med att jag sitter där med en favorit likaförbannat och givetvis är det aldrig den låten som vinner. GAAAH! Sen sitter man där illamående av alla jävla chips och förbannad över att svenska folket röstat fram en värdelös låt som inte har en suck i finalen.

Jojo, vad är krig och världsekonomin och situationen i Långtbortistan mot MELODIFESTIVALEN - denna världshändelse? *fniss*

Fru Choklad sa...

Jag blir också helt knäpp i Melodifestivaltider! MÅSTE SE! Jag blir lika upphetsad över detta som andra blir över OS eller Fotbolls VM. Det roligaste av allt är väl att jag aldrig lyssnar på den typen av musik annars, men just nu så nynnar jag på låtar som normalt skulle kunna få mig att stänga av radion! Ännu värre blir det när det är dax för stora finalen. Då måste man kolla alla förprogrammen. Sedan är man mer eller mindre i upplösningstillstånd när det är dax. Oavsett vad jag själv tycker om det svenska bidraget så får jag alltid ont i magen när det är sveriges tur. Och när alla länder ska ge sina poäng, jisses håller ju på att tuppa av!!!!
Ja så gissa vad jag gör ikväll då!! HA ha ha!

Anonym sa...

Melodifestivalen må vara dålig då och då. Och chips må vara så fruktansvärt onyttigt det någonsin kan bli (åt chips dog vips, heter det väl?) - men det hör till. Skiitsamma om bidragen är dåliga och om man bara vill spy på någons knäppa frisyr - det hör till! Utan melodifestival, ingen anständig SVT. Moha.

dddd sa...

Missy: Så sant. Det gäller verkligen att passa på. Och nääää... Inte pinsamt för fem öre, hahaaha! ;)
Angus: Tack så mycket! Vad roligt att höra! Och Melodifestivalen rockar. Helt klart. Coolhetsfaktor 10. Lätt.
Jr: Men i år vann ju RÄTT låt! Jihooo! :)
Bling Bling Girl: Jag blir helt sjukt nervös när rösterna ska redovisas. Ibland byter jag faktiskt kanal eftersom jag inte mäktar med. Jag blir så skärrad att jag nästan kissar ner mig. :)
Anonym: Precis. Kunde inte sagt det bättre själv! :)

- sa...

Ja Miss KYD, det var fan i mej på tiden! Ääääääntligen visade både juryn och svenska folket god smak! *hjular runt av glädje* Jag som var nervös över att den fjöntiga lärarinnan skulle gå sta och vinna. Dåååå hade jag bojkottat på riktigt i fortsättningen..(yeah right)

dddd sa...

Ja, henne hade jag inte mycket till övers för. Helt menlös låt. Ja, OK. Hon var väl rätt söt där hon satt och spelade på sin gitarr, men jag gillade inte låten. Yay för The Ark! :)