fredag 29 juni 2007

Det dröms

Inatt drömde jag att jag och pojkvän hade tre barn. Pojkvän hade varit ute och seglat med dem. De hade på sig jättesöta kläder. Himla fina ungar faktiskt. Jag visste väl att min framtida avkomma skulle komma att se ut som små fotomodeller. Uj, uj, uj. Att de sedan var lintottar och hade klarblå ögon (både jag och pojkvän har mörktmörktmörkt hår och bruna/gröna ögon) är ju en annan femma. Var de måhända adopterade? Da-da-da-dum! The plot thickens.

Update: Dessutom kan ingen av oss segla. Inte ens om våra liv så hängde på det. Da-da-da-duuuum!

7 kommentarer:

Caravaggio sa...

Segla är the shit!

Miss Upsey Daisy sa...

Vill man inte ha kvar barnen kan man alltid prova Blocket. Tycker folk säljer och köper lite vad som helst.

Anonym sa...

Hrm... Låter mer som drömmar jag borde ha... Jag är blond, har blå ögon och blir snart knäpp om jag inte får min mens snart :-(

kazarnowicz sa...

Mina bägge föräldrar är brunögda, men jag är blåögd. Blåögdhet är en passiv gen, så två mörkögda kan mycket väl få ett blåögt barn. Det kanske är så med hårfärg också, att mörkhårig är dominerande? Isåfall kan du och pojkvän mycket väl få blonda, blåögda barn.

It's just something I know.

Smartasmia sa...

Heheheh..lätt psykotiska drömmar fröken har - men inte så svårtolkade i a f:-) Pang på bara!

catnap sa...

låter väl trevligt!

micke har ju rätt med gener och anlag men att tre stycken får blå ögon och ljust hår... tror det är rätt liten chans sådär statistiskt sett.

Nog tätnar intrigen alltid...

Hur som helst så tror jag inte att du ska göra som miss UD föreslår och sälja på blocket. Har fått för mig att det kanske kan vara olagligt på något sätt.

Anonym sa...

Drömma är det bästa. Själv är jag brunögd och blond (nåväl- idag mer råttfärgad, men som barn var jag ett ljushuvud) ;-)