måndag 11 juni 2007

Själv drömde jag att jag att jag sprang maraton i overall


- Du flickvän? Jag hade en riktigt weird dröm inatt.
- Jaså.
- Ja.
- Do tell.
- Alltså. Jag drömde att jag vann pengar. Jag sprang runt på stan och letade efter den där Rix fm-snubben som går runt undercover på stan, han som man ska fråga : är du jagad? Men när jag hittade honom var det inte en snubbe, det var en katt.
- En katt?
- En katt. Så jag frågade katten om han var jagad och då svarade han att han var det och så gav han mig en skitlång kod som jag skulle uppge när jag ringde in för att få mina stålar, men det var en så satans lång kod att jag inte kom ihåg allting.
- Katten pratade?
- Ja.
- Slår mina drömmar med hästlängder.
- Det tog en stund innan jag insåg att det bara vara en dröm, att jag egentligen inte hade vunnit några pengar. Jag vaknade, övertygad om att jag hade 20 000 på kontot, bara sådär.
- Men du kom ju inte ihåg koden.
- Nä.
- Så egentligen vann du aldrig några pengar?
- Eh. Jag antar det.
- Känns det inte bättre nu?

Inga kommentarer: