söndag 28 februari 2010

Straffet

Jag har en visdomstand som jävlas. Big time. Jag är ruskigt nära att göra en Tom Hanks i Cast Away och slå ut den med något hårt. Det är inte tandvärk, snarare något som ligger och trycker mot insidan av kinden och lite annat köttigt. Häromveckan körde jag med tandvärk som ursäkt när jag ville slingra mig ur en sak som vi inte behöver gå närmare in på. Ja. Jag ljög. Voilà straffet. Man ska inte fara med osanning. Det kommer bara tillbaka och biter en i röven.

Saker och ting blir inte bättre av att de gamla på äldreboendet där jag jobbat ikväll berättat hur hemskt det är att dra ut tänder. Jag gjorde misstaget att nämna att jag hade lite ont.

Gammal man: När jag var ung använde man en hovtång.
Gammal kvinna: Jag minns när jag drog ut mina visdomständer. Jag dog nästan.
Gammal man: Hovtång.

Dessutom har min läppar svullnat. Vissa får torra, nariga läppar på vintern - jag ser ut som om jag sprutat silikon i mina. Och då har jag rätt stora läppar som det är. Just nu ser jag ut som som Angelina Jolies fula syster. Det blir bara bättre och bättre.

Straffet.
Straffet!

4 kommentarer:

Tesa sa...

Du kan säkert få förmildring genom att... tja, kanske inte be Ave Maria 3 ggr men genom att göra dagens goda gärning!

Ems sa...

Nagot liknande hande mig. Jag skyllde pa halsont for att slingra mig ur nagot. 1 vecka senare fick jag en halsbold och blev sa sjuk att jag fick laggas in i 4dagar med penicillin-dropp och sa skar de mig i halsen med en skalpell varje dag(bedovning klarade jag inte av eftersom jag inte tycker om sprutor)!!

Jag ljuger aldrig mer om halsont. Fy f-n!

Sara sa...

Jag har dragit ut tre visdomständer, och är fortfarande rätt vis, så dra ut den - det går ju aldrig över av sig själv.

Anonym sa...

aj aj aj


länkkatalog

byta bostad

inbrottslarm

kickoff

mammakläder

kläder

poker

Rekrytering

tandblekning

pool

Recept

coach

xbox 360 flashning

Pool

Glasögon

Bygga nytt hus

vin provning

Kökskniv

coola barnklader

Företagsevent

Hotell online

konferens