tisdag 22 september 2009

OH, LORD HAVE MRCA

Häromdagen kollade jag på Oprah.
Det stämmer.
Jag har inget liv.
Där pratade man om en köttätande bakterie (MRCA) som är resistent mot det mesta i antibiotikaväg. En av gästerna var en kvinna som råkat skära sig i fingret. Någon dag senare fick hon feber. Sedan hamnade hon i koma. Sedan blev hon av med halva överkroppen och såg ut som något taget ur Silent Hill. Det stack ut ben lite här och var i ryggen. Hon trummade på sina synliga revben medan Oprah fascinerat kollade på. Jag dog lite när jag såg det. Sen gick jag och gömde samtliga knivar i garderoben. Vi skär sallad med sked nu.

Till saker som jag inte bör göra om jag vill behålla min mentala hälsa hör:

Kolla på Oprah. I alla fall inte när Dr Oz är med. Det slutar aldrig bra.
Strökolla i FASS. Det slutar aldrig bra.

För cirka 15 minuter sedan skar jag mig i fingret på jobbet.
Med en skitig sax.
Man skulle kunna tro att mitt största bekymmer är att jag inte har tagit stelkrampssprutan.
Det är det inte.
Mitt största bekymmer just nu är hur jag på bästa sätt kan få vitrockarna på Östra Sjukhuset att förstå varför jag vill bli inlagd.

"Hon skriker något om Silent Hill."
"Ge henne lite lugnande. Fika någon?"

6 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Du överlever, vi ska ju bli gamla tillsammans! Iofs kanske jag inte överlever den här uppsatsjäveln...

lameilleuse sa...

ERNST!!!! JE T'ADORE!!!!

Enannan sa...

Pröva plåster med Hello Kitty eller Star Wars på såren - tar bort de allra värsta baciller.

Malou sa...

Jag måste ha slagit av tvn alldeles innan detta fasansfulla... Gu bevars. Jag behövde inte en ny sjukdom att oroa mig för, jag får ju redan allt annat som går. 2009 är definitivt året då jag kolar vippen. (möjligen är jag lätt hypokondrisk och paranoid)

Miss Upsey Daisy sa...

.... Oj då. Det var illa... vad händer nu då? Hugger du av armen?

Kerstin sa...

Ja, livsfarlig. Jag pallar inte att se på "Efterlyst" - efter endast en snabb över-zappning gör att jag ligger och skakar under en filt och aldrig mer vill gå ut från lägenheten...