söndag 18 maj 2008

Det rullar

Jag sökte ett jobb. Jag fick komma på intervju. Jag fick ett mail där det stod att jag inte hörde till de som valts ut. Jag grät lite. Önskade att man skickat tack, men nej tack-mail till mig av misstag. Att man bestämt sig för att anställa mig så fort jag gick ut genom dörren.
Jag fick ännu ett mail där det stod att man skickat ett tack, men nej tack-mail till mig av misstag. Att man bestämt sig för att anställa mig så fort jag gick ut genom dörren. Att jobbet var mitt om jag ville ha det.

Egentligen borde jag springa iväg och köpa en dubbeltriss nu. Spela på hästar. Det känns som... som... I'm on a roll!

26 kommentarer:

Missy sa...

Heja dig!!! Du är ju bara helt bäst ju! Fika snart? :-)

dddd sa...

Ja, gärna. I löv me a fika emellanåt.

- sa...

Grattis!

Anonym sa...

Men asså, VAD FÖR JOBB?? Ska du sitta i en ny frys eller inte?

Spader Madame sa...

Det är klart att de skulle skicka dementi-mail, vem skulle inte vara säker direkt, oavsett om du gått ut genom dörren eller tagit fönstret!

Life works in mysterious ways...

Anonym sa...

Gratulerar! :)

Kanalisera sa...

GRATTIS!!! Är det drömjobbet? Säg att det är drömjobbet!

Och berätta gärna vilket drömjobbet är... :-)

Unknown sa...

men wohoo! Grattis!

Lilla Duktig sa...

Hurra hurra hurra!

Anonym sa...

Grattis! Solvalla nästa? :)

Veliga hönan sa...

Åh.. varför kan inte sånt hända mig också? Jag får bara tack-men-nej-tack-mailen. :(
Men grattis grattis till jobbet! Vad är det för jobb om man får fråga?

Ems sa...

Grattis!! Guud vad kul - jag sallar mig till de andras skara och vill givetvis veta vad for sorts jobb du fatt!

Miss Upsey Daisy sa...

berätta berätta..

jag försöker få ihop en after work också..!

Miss Upsey Daisy sa...

berätta berätta..

jag försöker få ihop en after work också..!

Anonym sa...

hurra - grattis en miljon gånger!!!

j sa...

nejmen vad himla roligt, grattis!

Z sa...

nice goin'

Anonym sa...

GRATTIS världens bästa bloggtjej! /Anna/Växjö

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Ha ha allihopa - jag vet vad det är för jobb!

puman sa...

Hipp hipp hurra!

Linda K sa...

oii oii! grattis! för... du fick väl jobbet, eller har jag mjölk i öronen? min dotter har det ibland...

Anonym sa...

Grattis grattis!!! Vad är det för jobb?
Jag kommer tillbaks till Götet redan den 3 juni, (SU har helt huxflux ändrat mina tider så jag åker på att börja jobba redan den 4:e) så fika snart??

loathing sa...

men fan va najs, grattis kanske? jag vill också ha ett jobb. just nu syr jag gardiner åt en blind jugoslav. jag kan inte sy gardiner, men han tänker inte på sånt eftersom han inte kan se. och han pröjsar helt okej. ibland gör han fetaoströra på knäckebröd till mej.

Anonym sa...

åh jag vet inte. kanske borde du lägga ner bloggen. eller ta en bloggpaus. det är inte alls lika kul när du inte hetsbloggar 25 inlägg om dagen.
haha, nämen gud vilken downer man är. grattis till jobbet!

Anonym sa...

moraltant: mycket möjligt. men man säger inte till en bloggare att denne ska lägga ner.

dddd sa...

Jr: Tack!
Vajlan: Hahaha! Näe. Bokhandel. Ingen frys så långt ögat kan nå. ;)
Spader Madame: Eller hur!
Lina: Tackar, tackar!
Kanalisera: Drömjobbet skulle vara att skriva en massa nonsens och få betalt för det. Men en bokhandel är ju inte fy skam det heller. Böcker överallt. Överallt! I'm in heaven!
Sakerjagaldrig...: Tack!
Lillla Duktig: Yay!
Lindisen: Jag köpte en trisslott. Vann 50 spänn. Alltid nå't...
Veliga hönan: Akademibokhandeln. Och tack!
Miss UD: Ah. AW:n, ja. Hoppas den var rolig. Jag sov...
Hedgehog: Weee! :D
Josefine: Tack!
Z: :D
Anna: Tack snälla rara du! :)
Puman: Jaaa! Hurra!
Linda K: Jajamensan!
Timvik: Vi får snacka lite på Facebook. Fiiikaaa!
Loathing: Fetaoströra är icke att förringa. Mmmm... Gardiner, säger du? Najs.
Mia: Jag bollar tre jobb just nu. Jag är glad om jag hinner gå på toa, än mindre blogga. Dessutom har jag inte packat upp datorn efter flytten. No bredband. Tjolahopp på dig!