måndag 2 juli 2007

Det lagas mat


Pojkvän är duktig på att laga mat. När han får lusläsa recept. Utan recept blir det currykyckling eller tacos. Ibland lasagnette. Oh, the horror. Den där lasagnetten tar fram det värsta i mig. Det är något med de där små ondsinta pastabitarna som är formade som den där glasmojängen som de där tre skurkarna från den första (eller var det andra?) Stålmannenfilmen blev instängda i av Marlon Brando som ville lära dem en läxa. Upp med en hand alla som fattade det där. Och currykycklingen... Oj, vad jag duschar när jag har ätit currykyckling *asgarv* (Det där var ett skämt som endast förstås av de som verkligen följt den här bloggen - och, eh, har hyfsat minne). Hursomhelst. Det skaffades en mycket pedagogisk och himla gullig kokbok för att pojkvän skulle inse att man kan laga mer än åh, är det tacos idag igen? samt aaaaaaa, gode tid hur mycket curry har du haft i egentligen? *eld sprutar ur munnen*.

Det måste vara den bästa investering jag någonsin gjort. Visst tröttnar man på att äta fetaostfyllda köttbullar 5 dagar i veckan, men hey! Men får vara glad för det lilla.

3 kommentarer:

Kanalisera sa...

Haha! Lasagnette, tacos (iofs en version med kyckling) och currykyckling var i nämnda ordning de tre första rätter min pojkvän bjöd mig på. Har vi samma sambo?

dddd sa...

Det kan vara så. Mystiken tätnar... ;)

Anonym sa...

*räcker upp en hand*

mmm...gamla stålmannen...mmmmm