onsdag 17 oktober 2007

Jag ska, jag ska, jag ska...

- Hallå? HALLÅÅÅ???
- Vem där? Vem där?
- Detta är ditt samvete som talar.
- Inte nu igen...
- IGEN OCH IGEN OCH IGEN!!! Tills du tar dig i kragen, människa!
- Jag ska läsa. Snart. Jag lovar.
- Du läsa skall nuuuuu!
- Det där var väl inte riktigt grammatiskt korrekt?
- Jag bryr mig inte om sådana triviala saker som grammatik. Mitt jobb är att elda på dig när jag ser att du slöar. Som när du kollar Facebook istället för plugga inför tentan på fredag. Eller när du bloggar istället för att läsa Dracula.
- Du, jag var faktiskt bara inne på Facebook i typ en kvart.
- EN OCH HALV TIMME!!!
- Jag var tvungen att ordna en... grej.
- Skicka kramar till alla du känner?
- Mjo.
- Och lägga till en onödig låtlista.
- Ja. Jo.
- Och recensera filmer.
- Mmmm...
- Och nu sitter du och bloggar!
- I rent vetenskapligt syfte.
- Och katten har inte fått mat.
- Allvarligt. Ta en ordentligt titt på honom. Han har så mycket späck att han förmodligen klarar sig resten av vintern.
- Jag ger upp. Du är verkligen hopplös.
- Men jag är en jävel på att vika handdukar.
- Jo. Det är sant.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bad girl, bad girl... (säger hon som sitter på jobbet och kollar facebook och bloggen flera ggr om dagen istället för att rätta prov)

Linda K sa...

man kan ha mycket givande samtal med sig själv. jag resonerar ofta bort mig själv alldeles.

Mary Lady Luck sa...

Men det är ju så tråååkigt att plugga. Tycker man tills man inte pluggar längre, sen sitter man där och romantiserar det hela. Där är jag nu.

Miss Upsey Daisy sa...

Partners in Crime.

karro sa...

Men du måste ju sköta din blogg. Det är en väldigt stor arbetsuppgift, mycket viktigare än att plugga o sånt tråkigt...

Trixtess sa...

Ooooh har du blivit drabbad också. Din stackare!
Just nu står mitt samvete och hoppar enträget uppe på huvudet mitt. Skriker för högan sky:

"Skriv, skriv, skriv. Läs lite också. Referera, glöm inte referera. Skriiiv för tusan haklapp. Du ligger ju efter. Kom igen!"

Men eftersom min motivation har flytt sin kos, dragit någonstans - förmodligen till ett varmt land, så är just det här med att plugga väldigt svårt. Men tusan vad jag har diskat och städat bra. Pysslat om min blogg och lekt med katten.

Anonym sa...

Jag går på sån där arbetssökandekurs för att jag är SÅ värdelös på att sitta hemma o söka jobb. =D
Nu ska jag skriva ansökan, ska bara dra igenom alla sidor på nätet först, sen kolla lite på tv, sen äta, sen kolla tv, sen göra det, sen gör det andra. Ojsan är klockan mycket, nu kan jag ju inte skriva, får ju ha LITE fritid i mitt liv också.

dddd sa...

Miss E: Bad girl indeed! Men snart är det lördag. Yay!
Linda K: Oh, ja. Jag får ut mer av att konversera med mig själv än med andra. :)
Mary: Romantisera... Jag har tenta på romantiken imorgon. Bland annat. :(
Miss UD: High five!
Karro: Du har så rätt, så rätt...
En tråkigare blogg: Ja! Jag har också diskat! Och tvättat! Och klappat katten! Jag är aldrig så effektiv hemma som när jag snart ska ha tenta.
Anonym: Hahaha! Glöm inte att du ska pilla dig i naveln mellan 17-18. ;)