söndag 14 oktober 2007

Off to bröllop vi gå

Jag var på bröllop igår. Miss E kom över lite tidigare för att sminka mig. Jag är rätt handikappad när det gäller smink. Jag använder rouge i hela ansiktet och äger högst tre nagellack. Miss E, däremot. Miss E har en jädra massa smink. Hon hade med sig en mindre resväska fullproppad med puder och foundation och ögonskugga och eye-liner och gudvetvad och beordrade mig att sätta mig ner medan hon prydligt radade upp allt smink. Jag tittade storögt på.

- Vad är det där?
- Foundation.
- Vad är det där?
- Mascara.
- Och det där?
- Suck.

- Kolla dig i spegeln nu. Vad tycks.
- Jag ser ut som ett fnask.
- Du ser inte ut som ett fnask. De har mer ögonskugga. Jag lovar.
- Jag ser ut som ett fnask.
- Men vaffan.
- Pojkvän! Hur ser jag ut?
- Som ett fnask.

- Skriiik! Vad gör du nu?
- Lugna ner dig. Jag ska bara böja dina ögonfransar lite.
- AAAAAAAAAAAHHHHHH!
- Sitt still!
- Neeeeej!
- Sluta bitas!

- Nå. Vad tycks?
- Wow! Jag är ju en pingla! Kom alla och kolla in pinglan! Hallå!
- Ja, det tog ju bara... En timme och en kvart.
- Pingla! Woohoo!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du såg inte ut som ett fnask - du var skitsnygg! Den extrema makeovern var ett lyft - inget du behöver göra varje dag men lite då coh då kanske. Köp foundation (Nivea ideal finish nr 04 sand) och kanske en ögonskugga med lite färg - sätter ny kant på vardagen. (Hella kollade på korten idag och hon höll med om hur hott du var)

Det är för övrigt alltid lika kul att få situationer man själv var med i återberättade här - jag skrattar varje gång av hur på pricken du får ned allt.

j sa...

haha, vilket sminkäventyyyyyr! :)

dddd sa...

Miss E: Ett classy fnask? Jag ska köpa den. Jag SKA! :)
Josefine: Du anar inte. :)

Cax sa...

HAHAHA!!! Grymt bra! :D