lördag 8 september 2007

Ett med kropp och sinne

Jag var på Body Balance i förmiddags. Mattorna man har när man kör Yoga och Body Balance luktar vidrigt. Inpyrda av svett. Dessutom har jag lite svårt för klasser där man är barfota. Jag har ingen fotfobi, det gäller snarare mina egna fötter. Mina fula naglar. Och skorviga hälar. Jag får känslan av att alla stirrar på just mina fötter. När det var dags att bara ligga på mattan och slappna av och låta ögonlocken bli tunga och slappna av mellan ögonbrynen och låta pannan slätas ut och liksom bara flyta bort på ett moln av sockervadd, började jag tänka på den här scenen. Den liksom bara poppade upp. Det krävdes att jag andades in djupt en satans massa gånger för att kunna hålla mig lugn och inte börja frusta av skratt mitt under vilan. Da-da-da-da-da-daaa...

4 kommentarer:

Anonym sa...

BodyBalance är helt fantastiskt. En härlig upplevelse. Har dock inga problem med att vara barfota, trots inte världens vackraste naglar eller fötter (*pffft* underdrift).

För övrigt kör jag alltid utan mattor, golvkontakt är the shit i balance. :)

Anonym sa...

Dansen påminner om något jag sett förr... Kan ha varit på en personalfest... Kan ha varit Programmeraren...

Anonym sa...

HAHAHA fy fan vilken rolig scen! Nu kommer jag att tänka på den varje gång jag är i typ...kyrkan (juste, aldrig..)!

dddd sa...

Fredrik: Ja, det är himla skönt att sträcka ut sig lite. Jag funderar också på det - att köra utan matta alltså. Men, naaw. Jag är en sådan wimp.
Miss E: Hahaha! Snälla, säg att du har det på film!
Sofia: David Brent for president!