måndag 3 september 2007

Nästa månad? Jo. Det ska nog gå bra. Kanske.

Jag får krupp när det kommer hit folk och det är fullt med disk överallt. För att inte tala om allt annat snusk som ligger i vart och vartannat hörn. Jag blir så stressad att jag är förundrad över att jag inte utvecklat magsår ännu. Ett riktigt rejält blödande magsår. Och trots att det städas och fejas så ser det ändå lika jävligt ut. När andra städar ser det ju i alla fall snyggt och propert ut. När jag städar ser det lik förbannat stökigt ut efteråt. Jag måste liksom städa för att det ska kunna se ostädat ut. Fatta hur påfrestande det är för min mentala hälsa. Om folk bara kunde inse det och sluta komma hit. Eller åtminstone vara vänliga och meddela mig minst en vecka innan beräknad ankomst. Minst. Så jag slipper få hjärtflimmer.

2 kommentarer:

Missy sa...

Hur var det nu med bohemerna och deras fotsida särkar...? Eller var det kanske det du syftade på?

dddd sa...

Det är jag och Tompa di Leva. Jag har accepterat att jag är bohem nu. Ursäkta, nu ska jag gå och tvätta min blommiga kaftan.