måndag 13 augusti 2007

Det är trevligt att promenera solo nattetid. Man kan råka på en massa intressanta personer.

Är det bara jag som låtsas prata i mobilen när jag går ensam på kvällen och tror att någon förföljer mig? Jag har, övertygad om att jag blir förföljd av femton våldtäktsmän och mördare, haft långa konversationer med ingen alls om allt från vädret till att jag minsann (sagt högt och ljudligt) har världens biffigaste pojkvän som suttit av tre år för väpnat rån och som minsann kommer och möter mig snart, oj, oj, oj, jag kan nästan se hans gigantiska siluett redan nu! (Sedan passeras jag av en liten späd gubbe i trenchcoat som rastar sin tax och tittar undrande på mig och muttar något om knarkpåverkad) Mobilen är för övrigt ett himla bra vapen. Jomenvisst. Man kan krossa käkar och knogar även med den. Om man inte har min eminenta metallgrunka/benkrossare, alltså.

11 kommentarer:

Anonym sa...

jag låtsaspratar. Med telefonen laddad med 112.

S sa...

Haha! Jag har också låtsaspratat.

Anonym sa...

Låtsaspratar? Menar du att det inte är normalt att prata högt för sig själv? Jag gör ju det även under dagtid. Och när jag kollar på tv. Och diskar. Och jobbar. Och kör bil.

Anonym sa...

Haha ja jag känner verkligen igen mig.

jonas sa...

Jag är en sån där typ som saktar ner för att jag inte vill ge intrycket av att jag skulle vara någon farlig våldsman. Det värsta är när man ska åt samma håll, det tar så förbaskat mycket längre tid att komma fram. Det vore mycket enklare att bara klubba ner tjejen framför, då slipper båda oroa sig, för det som har hänt har ju hänt...liksom.

Anonym sa...

Hahahaha.... Det va det roligaste jag läst på länge. Så gör jag med... *fniss*

dddd sa...

Hedgehog: Det är bra. Vi måste hålla ihop vi låtsaspratare. ;)
Sandra: Underbart! :)
Miss E: Men du är ju också lite... speciell. Och det säger jag på ett väldigt snällt sätt. Kram på dig!
Linda: Härligt att jag inte är ensam! :)
Jonas: Snälla, klubba inte ner någon. Det kan nog bli ganska otrevliga följder. Det som är mest jobbigt måste ändå vara gångtakten - går du för långsamt tror man att du är en sådan där långsam, utdragen stalker. Går du för fort får man för sig att du närmarar dig med kniv. Du får ta en omväg helt enkelt. ;)
Maria: Bra. Vi är fler! :)

mikebike sa...

shit hahahaha... det låter helt och hållet galet men samtidigt sorgligt att det ska behöva vara så att så många tjejer är rädda för att promenera ensamma. jag känner många som gjort som du fast det krävs ju viss talan att få det där suttitavtreårförväpnatrån att låta trovärdigt;)

dddd sa...

Jo. Det är ju ett probelm. Anabolstinn hanne, då? Låter det bättre? "Jag ser honom uppenbara sig likt en belgian blue i horisonten, ojojoj!"

Fröken Lund sa...

Jag och min kompis gillade att gå och säga högt och vitt och brett att vi hade svart bälte i tae kwondo eller annan valfri kampsport. Men vad är det för vapen du fått? Nu är jag nyfiken..

dddd sa...

Jag ska bara ladda min kamera - sedan lägger jag upp en bild. Idag eller imorgon. Lovar.