torsdag 30 augusti 2007

My name is bomull. 100 % bomull.

Efter att ha gått igenom min underklädeslåda har jag kommit fram till att jag inte äger ett enda par... få se nu... raffiga trosor. Jag äger faktiskt ingenting som skulle kunna klassas som remotely sexigt. Jag har väl egentligen aldrig förstått vitsen. Ligga där och åma sig i svart spets. Eller ännu värre - trosor som är genomskinliga där bak. Nänä. Lika bra att näcka ögonaböj, ungefär. Ändå kan jag inte låta bli att, när jag väl befinner mig på underklädesavdelningen, pilla lite på de silkiga korsetterna, stringtrosorna och strumpebandshållarna. Det fascinerar mig lite. Som när man var liten och gluttade i porrtidningar i affären när man trodde att ingen såg. Men jag blir alltid lika full i skratt när jag får upp bilder av mig själv i skallen, iförd... iförd... ahahahahaaa! Vi får nog bryta där.

23 kommentarer:

Anonym sa...

Okej..
Jag tror inte ens killar tittar i porrtidningar i affärer. Men om det var det du sysslade med när du var ung, fine with me.
Tjejkompis som berätta att hon bruka kolla innanför killars shorts på stranden när hon var mindre. Sånt gör inte ens killar. :-P

Anyway... Sådna trosor med genomskinlig-bak är ju SKETA sexiga. :-) Finns inget bättre i denna värld än ett par sexiga underkläder på sin favorit tjej. :-)

dddd sa...

Vem har sagt något om killar? Och om du tycker att genomskinliga trosor är heta är du inte längre välkommen hit, hahaha! Vik hädan! ;) (Ja, OK, du får komma tillbaks - men passa dig!)

Anonym sa...

Jag vet inte jag. Sexiga underkläder känns lite... Glamour. (Såpan alltså)

Lite "Honey, I'm home!... Honey? Taylor?" "In here Ridge" och så är det ett spår av fjantiga rosenblad in i sovrummet där hon ligger och vräker sig på sidenlakan i nån blå jävla spetskreation som bara SKRIKER "ACRYL" och ska se luxuös ut med ett par champagneflöjter med märkligt urinfärgad champagne i, och man kan inte låta bli att tänka på att antalet scener där Ridge råkar komma hem till väntande fruntimmer i billiga "lyx"-underkläder verkar ha ökat sen Ron Moss (Ridge-skådisen) tog över som regissör. Jag menar -problemet med "sexiga" underkläder är att oavsett hur dyra de är så ser de alltid billiga ut. De lyckas få kinesiskt råsiden att se ut som sweatshopacryl, oavsett hur de gör. Den där jävla spetsen de kör med, vad fan är dealen med den? Får en att tänka på nylondukarna som står under blomvaser på begravningsbyråer. Sexiga underkläder... försöker för mycket, det blir osexigt.

Nä, tacka vet jag flanell.

Anonym sa...

hohoho - här är en själsfrände i den här frågan :)

Det jag undrar mest över är såna stringtrosor med typ pärlhalsband där bak.

Linda K sa...

ha ha ha, nä männen föredrar väl helnaket egentligen? om man inte ska hålla på och dansa förföriskt i små svarta/röda/vita spetssaker innan möjligtvis. men då skulle jag bara skratta ihjäl mig.

innan vadå förresten?

Missy sa...

Underkläder är ju jätteroligt! Ju!

Blir du ännu mer rädd för mig nu? ;-)

Anonym sa...

Tack Miss KYD. ;-)
Och tur att missy har lite koll. :-)
Men ni missar en sak! Sexiga underkläder på killar! Vem kom på den idén?
Var inne i någon porrbutik där dom hade läderboxershorts, men fishnet för ens paket. SÅG otroligt gay ut på förpackningen. Jag kan inte tänka mig hur det ser ut när man inte är bodybuilder. :-P Nä, killar o sexiga underkläder e dock ett STORT no no. (Och jag vet, var säkert bara för läderfetisch i den hörnan, men ändå.)

Mel sa...

Det märkliga är att all killar jag någonsin känt har, när man frågat dem, sagt att små vita bomullstrosor är det sexigaste de vet. Ingen spets och fjant där inte. De kanske är tjejerna själva som gillar rysch och pysch och söta små spetsar här och var?
(och den absoluta sanningen är väl att killarna faktiskt är allra mest intresserade av vad som är UNDER trosorna, inte hur det ser ut...)

Anonym sa...

well, jag måste sticka av där.. min man älskar stringtrosor. själv tycker jag det är skitfult, men jag har haft det ändå för att göra honom glad. (inte jämnt alltså, men typ som i den utmärkta Glamour-parodin här) så det finns allt de som gillar sånt, även om inte det går över till fetischism alla gånger. önskar han tyckte om vita boxertrosor istället, det verkar bekvämare.

Anonym sa...

Verkar inte som om min kommentar fastnade så jag försöker igen. Det roligaste och skönaste är att inte ha några trosor alls och killar brukar inte bli ledsna när de kollar vad som finns under kjolen och upptäcker det... Fast jag har några string också. Under tajta byxor vill jag ju inte gå utan trosor.

Anonym sa...

Hahahaha. Jag har bara oversajsade bomullstrosor köpta i fem-pack på HM. Med snobben på ;-)

dddd sa...

Wee1: Hahahaha! Vilken otroligt klockren beskrivning! Jag har inte haft femman på några år, men det är ju kul att veta att ingenting har ändrats i Glamours värld. Gode gud. Ridge och hans kvinnor. Jädra äckel.
Hedgehog: Hur kan man tycka att det är skönt med pärlor i röven? Dessutom ser det mest läskigt ut. Pärlor ska vara runt halsen. Inte i rumpan. :)
Linda K: Precis. Innan vaaaad??? ^^
Missy: Nä. Det är nog inte möjligt för mig att bli mer skraj.
Anonym: Vad? Fishnet! Omigod, jag måste bege mig till den affären. Hallå! Födelsedagspresent till pojkvän! Ahahaha! Jaaaaa! :D
Mel: Precis. Precis, precis, precis.
Vajlan: Fram för gosiga vita boxers!!!!
Ylva: Hahahaha! Bara det inte blåser ute. :)
Maria: Ja! Jag med! :D

Anonym sa...

inte jämt skulle det så klart stå i mitt tidigare inlägg!! gooosh!! är det okej att kalla sina barn för äskling då? skriver kommentar om annat inlägg, men det är så jooobbigt med all procedur för att kommentera... ;)

längesen jag såg dig som läsare du vet var förresten. vill du ha lite dramatik är du så välkommen dit.

Missy sa...

Jaha... jaså... jaja...

Då... går jag väl då.

*snyft*

Anonym sa...

Som kille måste jag bara säga att om tjejen tar på sig mormorstrosor i boxermodell eller liknande så är det inte flaggan i topp direkt. Godnatt liksom. Det behöver inte vara stringtrosor eller nåt, men lite finess skadar inte.

Samma gäller lite omvänt, boxer ska sitta tight och inte fladdra runt, det är not very snyggt.

Äh jag är bara trött. Lyssna inte på vad säger..


Funkar det?

Anonym sa...

Tja.. Visst kan vita bomullstrosor vara snygga. Det beror lite på vilket humör man e på, ibland är vita "oskuldsfyllda" trosor trevligt. Andra gånger trosor med lite mer sexighet. Så en varationsfylld underklädeslåda slår aldrig fel. Något annat som går hem är kritstrecks-randigt. ;-) Både i underkläder o i sådna där "finbyxor". NICE NICE NICE.

Miss Upsey Daisy sa...

Vita fräscha enkla är finast. Underkläder intresset går i perioder. Nu verkar min favvobh hänga på sista versen. Det i sin tur leder till ett visst intresse.

dddd sa...

Vajl: Klart det är OK att kalla sina barn för älskling. Min mamma kallar mi för älskling, hahaha! Och jag är ju... 155...
Missy: Näää...
Fredrik: Hahaha! Nä, fladdriga och slddriga boxers är inte snyggt. Jag är en riktigt hycklare. Jag kan se ut som sju svåra år, men inte min kille. USCH FÖR MIG!!
Anonym: Jag ska ha detta i åtanke när jag drar ut för att shoppa uderkläder nådta gång. ;)
Miss UD: Jag måste köpa ny BH. JOBBIGT! ORKA!

Fru Choklad sa...

Oj ja jisses! Vet inte om det beror på att jag är småbarnsmamma igen men siden och jox! Nä det blir bomull varje dag. Visst dom kan vara svarta men där går gränsen. Spetsar bara skaver och är hårda och siden far ju bara runt och "hamnar på fel ställe". Nä maken få nöja sig med fru i bomull och faktum är att han inte klagar så.......... bomull it is!

Joules sa...

Jag äger nog knappt något i bomull. Jag var tvungen att organisera mina underklädeslådor för att tjäna 10 minuter på morronen för att leta upp nått som matchar lite snabbare.

Bara massa spets och string. I alla möjliga tokia färger och former.

Fast jag har (hade?) en kompis i underklädesbranschen. Det kan ju bero på det...

Men det brukar uppskattas. Jag kan typ dejta nån i två månader utan att dom behöver se samma saker två gånger. Brode jag rensa lite?

Anonym sa...

Miss Kyd, jag måste erkänna att min bild av Glamour skapades under tidigt nittital när min mamma och jag hade som eftermiddagsritual att se ett avsnitt tillsammans efter skola/jobb innan vi försvann till varsitt liv igen. Jag misstänker att det berodde på att det låg precis när vi kom hem. Mitt bestående minne av serien är en serie scener där Ridge kommer hem till antingen Brooke eller Taylor och de står i fula acryl-underkläder och försöker få äpplejuice att se ut som Bolinger. Till och med mamma lessnade när Taylor blev kidnappad av en maharadja och ingen av oss har sett ett avsnitt sen dess. Mamma försökte flytta över sin kärlek till Days of Our Lives, men hon gav upp efter bara tre avsnitt med orden "Men herregud, varför ska de jämt vara besatta av satan?" Jag tycker det sammanfattar hela såpagrejen ganska snyggt.

Anonym sa...

wee1: Days of our lives var ju trevlig när han Stefano var besatt av satan eller hur det nu var. :-)
Men man blir ju deppig när man ser DOOL, det där introt får en ju att vilja skjuta sig själv. As the sand in a hourglass, our time passes by. Eller vad dom nu säger.
Får ju PANIK. :-P

dddd sa...

Bling Bling Girl: Ja, bomull är najs. Och jävligt hett. :)
Joules: Vi har nog rakt motsatta underklädeslådor, hahaha! Fast - det hade kanske varit annorlunda om jag haft en polare som jobbat i undisaffär. :)
Wee1: Alltså, jag minns det där. Omar Sharif spelade den där shejken, om jag inte minns fel. Fan... DET kommer jag minsann ihåg, men inte viktigare saker, hahaha! Och sedan kom ju Ridge dit och skulle göra affärer med shejken och shejken ba: "här är min nya kvinna, Mr Ridge, visst är hon pretty?" Och Ridge ba: "The love of my life! Jag som trodde du var död!" Och Taylor ba: "Asså, jag minns INGENTING! Vem är du?" Och jag ba: "KASKADSPYYYYA". Men jag gillade DOOL. Speciellt när Doc blev besatt av Satan. Bara i DOOL. Jaysus...
Anonym: Hahaha! "Like sands through the hourglass, so are the days of our lives ......" Vidrig musik etc etc....