torsdag 2 augusti 2007

Gagagogo

Lunch på stan tillsammans med Miss E och mammakompis med tillhörande son. Otroligt charmig liten kille. Man vill bara gulla med honom hela tiden. Helt sjukt. Han plockar fram sidor ur en man inte trodde existerade. Aaa-ho-chi-ho-chi-ho-chi-hoooo... Hej! Hej! Hej! Ååååååh, heeeej! Tiiitut! Titta han har kräkits. Vad är det som luktar?
Samtidigt har jag oerhört svårt för andra barn. Främmande barn. Som den lilla tjejen som krävde konstant uppmärksamhet från vårt bord medan föräldrarna kastade ursäktande blickar på oss. Både Miss E och mammakompisen tog glatt emot osynliga köttbullar och kanelsnäckor medan jag satt och muttrade något ohörbart. När uppmärksamheten började tryta tog hon helt sonika fram en stor ballong och vrålade: titta, jag har en ballong! Anneli, viskade mamman. Stör inte.
Det där är min framtida unge, sa Miss E. Hon vrålar efter uppmärksamhet nästan lika mycket som jag. Jag och mammakompisen nickade unisont. Lillkillen rapade medhållande. När vi senare strosade runt på stan blev mammakompisen påkörd bakifrån av en ilsken gubbe i permobil. En stund senare kom ännu en permobil farandes ur ingenstans och vi kastade oss panikslagna åt varsitt håll. En oerhört underhållande eftermiddag. Onekligen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är ju sjukt! Jag var med och ändå skrattar jag ihjäl mig av din beskrivning. Du är för bra gumman!

dddd sa...

Jag glömde ju MIN unge! Den lille riddaren!

Anonym sa...

fast barn kan vara såna medfött, utan att ha haft päron som krajjat dem.. believe you me, jag vet alltför väl.. :(

dddd sa...

Jag hör dig...