torsdag 17 maj 2007

????

Vad gjorde man innan Google? Jag minns knappt.

10 kommentarer:

Veliga hönan sa...

Använde Altavista tror jag. :)

henover sa...

Jag känner ofta ett akut behov av att googla i vanliga böcker. Register längst bak i boken duger inte längre!!

Lisa sa...

Var det inte på den gamla goda tiden då bibliotikarier fortfarande kallades för bibliotikarier? Aaah, det var tider det. Det som inte stod i Nationalencyklopedin då var inte värt att veta.

Anonym sa...

tror man levde då??

Anonym sa...

Altavista ja, existerar den reliken ännu?

...

jo se på fan, det gör den. Men...vem använder den idag?

Matilda sa...

Använde uppslagsverk, tro det eller ej men det är sant.
Stor och tunga var de och dessutom var man ofta tvungen att slå upp i flera för att få tillräckligt med information. Jag tror att de användes under stenåldern ungefär.

Missy sa...

Fanns det en tid före google???? Allvarligt???? (Jag minns inget av detta, men det kan vara för att jag lullat til mig på champagne. Weeee!)

Missy sa...

Och att jag inte kan stava har ingenting med champagnen att göra. Ville bara tillägga det...

M sa...

Ooh, altavista och webcrawler var mina heliga redskap. Jag gav upp på uppslagsböckerna när jag fick Encarta och andra digitala uppslagsböcker på CD-ROM.

dddd sa...

Veliga hönan: Alta Vista! Hade helt glömt AV!
Malin: Jag med. Register är så.... så... ja, du vet. :)
Lisa: Så sant. :)
Jerk: Tror du? ;)
Fredrik: Alltid är det någon.
Matilda: Hahaha! Precis!
Missy: Champagne? Ro hit! :D
Misha: Oooo, Webcrawler... Encarta... *nostalgi*